Polnočná dáma - Walk through the world of books

Polnočná dáma

Autor: Cassandra Clare 
Názov v originály:Lady Midnight 
Vydavateľstvo: Slovart
Počet strán:592


Popis knihy:

Sedemnásťročná Emma Carstairsová nikdy nezabudne na deň, keď zomreli jej rodičia. Pred piatimi rokmi bola len bezbranné dievča a svetom zmietala vojna. Bytosti z temnoty dychtili po krviprelievaní a ich zasvätení nepriatelia Tieňolovci boli takmer vyhubení. No Emma stále neverí, že brutálna vražda jej rodičov bola predzvesťou Temnej vojny.

Teraz, po piatich rokoch, sa z Emmy stala bojovníčka, Tieňolovkyňa telom i duchom, najlepšia spomedzi svojich rovesníkov. No v srdci prechováva veľké tajomstvo - city k Julianovi Blackthornovi, k jej parabataiovi... city, ktoré prísne pravidlá Tieňolovcov výslovne zakazujú.V Dolnosvete spôsobí rozruch séria tajomných vrážd v Los Angeles. Mŕtve telá však majú niečo spoločné s mŕtvolami Emminých rodičov - ich pokožku zdobia zlovestné prastaré symboly. Emma chce zistiť viac, potrebuje vedieť, kto má na svedomí jej rodičov. Dokonca, aj keď tým uvalí do smrteľného nebezpečenstva Juliana. Emma stojí pred ťažkým rozhodnutím - či jej záleží viac na pomste, alebo na budúcnosti s Blackthornovcami.


Môj názor:

   Takto, svet tieňolovcov milujem. Aj keď náš vzťah vyzeral na začiatku ohrozený, pretože cez Mesto kostí som sa musela doslova prehryzávať nakoniec sa séria Nástroje smrteľníkov vstala jedna z mojich najobľúbenejších. Po prečítaní poslednej knihy z tejto série som mala pocit, že sa lúčim so starým priateľom, pretože s týmito knihami som prežila dosť dlhé obdobie.
Potom som sa ale dozvedela, že svet tieňolovcov bude mať pokračovanie síce s inými postavami ale predsa som bola nadšením bez seba. Keď vyšla v slovenskom jazyku chcela som si ju hneď kúpiť a znovu sa ponoriť do svete, v ktorom ľudia nosia nebeské runy, bojujú s démonmi... Lenže, nejako som počula na Polnočnú dámu zlé recenzie a odradilo ma to od kúpi tejto knihy (naozaj si nie som istá prečo má zle recenzie odradili... možno som sa bála, že ma kniha sklame). Ale niekedy koncom júna/ začiatkom júla som ju videla v akcii a povedala som si, že ju za tú cenu musím mať.

....Ako dlho to je láska a spomienky, neexistuje skutočná smrť....


  Kniha je presne o tom o čom hovorí obsah. Emma sa snaží 5 rokov zistiť, kto vlastne stojí za vraždou jej rodičov, pretože odmieta uveriť tomu čo tvrdí Sesia (vraj jej rodičov zavraždil Sebastian Morgenstern v Temnej vojne). Preto hľadá hocijaké stopy...lenže, vždy ju privedú do slepej uličky. Ale, zrazu sa v Los Angeles začnú objavovať mŕtve telá, ktoré vyzerajú rovnako ako mŕtve telá jej rodičov. Je rozhodnutá nájsť vraha za každú cenu. Ale... Samozrejme, vstúpi jej to toho hneď niekoľko problémov. Možno vyšetrovanie nebude už len o tom aby sa Emma pomstila. Emma si bude musieť vybrať či jej ide viac o pomstu alebo jej viac záleží na Blackthornovcoch.

...,,Lebo keď ťa niekto šípom, tvoja prvá reakcie nie je: ,,Ďakujem za šíp, asi si ho chvíľu nechám.“...


   Vybrať si medzi pomstou a láskou je občas ťažké. Rovnako ťažké je keď cítite lásku k niekomu koho by sme nemali ľúbiť týmto spôsobom. Láska, romantická láska medzi dvoma parabataiomi je zakázaná. Emma a Julian to vedia, naozaj to vedia a dlhú dobu sa snažili proti tomu bojovať dosť dlho, ale v jednej chvíli to už ďalej nemohli skrývať jeden pred druhým. Ale, možno sa pýtate prečo je láska medzi dvoma parabataiomi zakázaná? (Naozaj by som vám to rada povedala.... ale bol by to spoiler...)

....,,Je ľahšie zničiť lásku niekoho iného k tebe, ako zabiť svoju lásku k nemu“...

  
O identite vraha sa dozvieme až keď sa nám to autorka rozhodne v knihe povedať. Naozaj, celý čas netušíte kto by mohol byť vrahom ale aspoň motív jeho vrážd sa dozvieme o niečo skôr. Takže... Čo ak je vrah niekto, komu celý čas naši mladí tieňolovci verili? Čo všetko je človek ochotný urobiť pre lásku? (možno aj zabiť niekoľko ľudí...)
    No, teraz už k môjmu názoru. Polnočnú dámu som si zamilovala. Neprišla si mi vôbec nudná. Hneď od prvých strán ma príbeh chytil a až do poslednej stránky nepustil. Postavy boli naozaj dokonalo vykreslené. Emma je silná, pekná, sarkastická tieňolovkyňa, dokonca  jedna z najlepších. Dlhé roky tvrdého tréningu a možno jaziev sa vyplatilo. Juliana miluje, je preňho ochotná urobiť všetko. Naozaj všetko...
Julian, je proste dokonalý. Miluje umenie, je talentovaný maliar. Od 12 rokoch sa musí starať o svojich mladších súrodencov...a urobil by pre nich všetko. A áno, Julian miluje Emmu o čom nám hovorí aj zadná strana knihy, takže by sa dalo čakať, že celá kniha bude len o romantike medzi nimi dvoma ale na moje príjemné prekvapenie vôbec to nebolo len o Emme a Julianovi. Autorka nádherne vykresľuje vzťahy medzi jednotlivými postavami a prečo sa postavy správajú tak ako sa správajú.

....,,Patríš tam kde si milovaný“...

   Navyše, príjemne ma prekvapilo, že sa v Polnočnej dáme objavili aj naše staršie postavy ako Jem, Tessa, Jace, Clary, Magnus...
    Pri čítaní tejto knihy som mala skutočne pocit, akoby som sa znovu stretla so starým veľmi dobrým kamarátom. Pre mňa to bolo niečo naozaj úžasné. A vôbec neľutujem, že som si túto knihu prečítala. Určite Vám ju odporúčam, pretože verím, že si ju zamilujete rovnako ako ja. (Ak ste počuli názor, že Polnočnú dámu nepochopíte pokiaľ si neprečítate najskôr knihy predtým ako Nástroje smrteľníkov a Pekelné stroje tak to nie je pravda. V knihe sú veci pekne vysvetlené a všetko dokonale pochopíte...len musíte rátať so spoilermi k týmto knihám ak sa ich potom rozhodnete čítať)


Moje hodnotenie: 95%

Žiadne komentáre: