7 minút po polnoci - Walk through the world of books

7 minút po polnoci

Autor: Patrick Ness, Siobhan Dowd
Názov v originály: A monster call
Vydavateľstvo: Slovart 
Počet strán: 216



Popis knihy:

Conora trápia desivé sny - každú jednu noc, odkedy mamu v nemocnici sužujú liečebnými procedúrami, ktoré aj tak nezaberajú. Ale tento sen je iný. Keď sa dnes v noci Conor prebudí, v okne ho niekto čaká. Niekto starodávny. Niekto, koho neočakával. Netvor starý ako ľudstvo samo, ktorý Conorovi porozpráva tri príbehy o láske, o strate i o nádeji. Ale na oplátku chce od Conora počuť to, z čoho má najväčší strach: chce počuť pravdu.

Môj názor:

Sedem minút po polnoci, napísal Patrick Ness na námet Siobhan Dowd. Knihy ponúka výnimočný príbeh o 13 ročnom chlapcovi menom Conor, ktorého trápia zlé sny. Šikanujú ho spolužiaci, rodičov ma rozvedených, jeho otec žije v Amerike a matka, ktorá má rakovinu a liečba jej prestáva účinkovať. Conor to v živote naozaj nemá ľahké. K tomu všetkému, ho ešte navštevuje netvor, ktorý prichádza presne 7 minút po polnoci.

.... Minútová číslica na budíku sa s cvaknutím preklopila na sedmičku. Vstal, podišiel k oknu a vyzrel von. Netvor stál na záhrade a díval sa naňho... "

Netvor, však nie je príšera z jeho nočných môr. Oh to teda nie, netvor v Conorovej záhrade je prastarý a prišiel mu povedať tri, celkom zvláštne príbehy. (Musím povedať, že mňa najviac zaujali konce príbehov, pretože taký koniec ste istotne neočakávali). Na oplátku chce netvor počuť aj príbeh od Conora. Chce počuť pravdu, ktorá ho najviac desí...

... Povieš mi štvrtý príbeh. Povieš mi pravdu...

Avšak, stav Conorovej matky sa zhorší natoľko, že
je prevezená do nemocnice a tak, Conor musí žiť u svojej babky, s ktorou naozaj nemá dobrý vzťah. Na 13 ročného chlapca, toho začne byť priveľa a možno urobí pár zlých rozhodnutí. Ale nemôžeme sa mu diviť. Život aký poznal a aký miloval sa muzačne vytrácať...
Potom, ako Conor prišiel aj o poslednú nádej uteká na cintorín, kde sa stretne s netvorom. Nastal čas, na štvrtý príbeh. Príbeh pravdy.. Conor sa spiera.. Nakoniec, pod tlakom netvora pravdu povie. Aká je však Conorova najbolestivejšia pravda, ktorej sa tak bojí?

...,,Neprišiel som vyliečiť tvoju matku. Prišiel som vyliečiť teba."...
  

 Musím povedať, že po prečítaní tohto príbehu potrebujem vyliečiť aj ja. Knihu som mala prečítanú za pár hodín, pretože som ju nedokázala odložiť. 
Conora som si zamilovala, pretože som chápala jeho rozhodnutia. Úprimne, na jeho mieste by som sa správala rovnako.
Pri postave netvora, som si  však nebola úplne istá aký postoj mám k nemu zaujať. Pôsobil tak neutrálne... Tak nah. 
   Obrovský plus je, nádherná obálka knihy a neskutočné ilustrácie v knihe, ktoré ešte dokonale vytvárajú temnú atmosféru, ktorú má príbeh. (Ako, buďme úprimný, kto nemiluje ilustrácie a mapy v knihách?) 
Na záver, pokiaľ nad touto knihou rozmýšľate (mne trvalo 3 roky sa rozhýbať a kúpiť si ju) tak určite neváhajte. Určite sa prečítajte príbeh, o chlapcovi, ktorý počúva zvláštne príbehy od starého netvora.

Moje hodnotenie:95%

Žiadne komentáre: