Vrania šestka - Walk through the world of books

Vrania šestka

Autor: Leigh Bardugo
Názov v originály: Six of crows
Vydavateľstvo: Slovart
Počet strán:488




Popis knihy:
Vrania šestka, to je šesť zúfalých indivíduá. Najali ich na pochybnú lúpež storočia. Ich úloha je celkom jednoduchá. Vlámať sa na Ľadový dvor a oslobodiť jedného väzňa. Až na to, že Ľadový dvor je nedobytná vojenská pevnosť, ktorú zatiaľ nikto, ale naozaj nikto nezdolal. Väzňom je známy vedec, ktorý dokáže šmahom ruky rozpútať magickú spúšť v celom známom svete. A členovia Vranej šestky musia prežiť dosť dlho, aby si vyzdvihli (a potom aj minuli) svoju nepredstaviteľnú finančnú odmenu. Vrania šestka je nezastaviteľná, ak sa len Kaz, Inej, Jesper, Nina, Matthias a Wylan nepozabíjajú navzájom skôr, než vstanú od stola.


Môj názor:

Dámy a páni zoznámte sa so šesticou, ktorá tvorí Vraniu šestku. Kaz, zlodej a vodca jedno z gangu mesta Kattardamu. Inej alebo Prízrak, ktorá stojí pri Kazovi za za všetkých okolností. Jasper, ostrostrelec, ktorý neminie a ma možno až príliš veľkú záľubu v hazardných hrách. Nina, mocná a krásna griša, ktorá obľubuje jedlo. Matthias, tak nejak lovec griš, ktorý bol neoprávnene uväznení (nebojte sa, Kaz ho hneď na začiatku knihy s pomocou ostatných vyslobodí). A nakoniec Wylan, syn bohatého obchodníka. Táto šestica ma spáchať lúpež storočia, za ktorú síce dostanú veľmi dobre zaplatené ale možno ju ani neprežijú.

...,,Keď každý vie, že si monštrum, nemusíš strácať čas robením každé monštruózne veci... "


 A o akú vlastne  lúpež ide? Myslím, že lepšie ako lúpež to vystihnem slovom únos. Vedec, vynašiel drogu, ktorá urobí z griš mocné zbrane. Lenže tento vedec je uväznení v neprekonateľňom väzení na Ľadovom dvore, v rodnej zemi Matthiasa. Oh áno, ako správne predpokladáte všetci v jeho zemi sú naozaj silní a dobre vycvičený bojovníci. Takže úloha dostať sa do plne strážené väzenia vyzerá naozaj nesplniteľne.

...Voda počuje a rozumie. Ľad neopúšťa... 


 Naši hrdinovia majú pred sebou dokonca aj ťažkú cestu, počas, ktorej sa o nich dozvieme veľa. Napríklad čas Kazovho tajomstva. Alebo čo všetko sa stalo medzi Matthiasom a Ninou (verte mi, že vás to bude zaujímať.)
   Ale ako to vlastne všetko skončí? Dokážu sa vôbec dostať na Ľadový dvor? Ak áno, vyslobodia vedca? A čo potom? Uniknú a získajú vytúženú odmenu? To zistíte v knihe, aj keď verte mi, veľmi rada by som vám povedala ako to skončí ale tým by som Vás pripravila o veľa. Pretože to bude nečakané

... Žiadne trúchlenie. Žiadne pohreby... 

 
 Knihu som zhltla za necelé 2 dni. Po ťažkom začiatku, ktorý má veľmi nebavil prišiel na scénu Kaz a v tom momente ma už príbeh nepustil. Potrebovala som vedieť čo sa bude diať ďalej.
   Okrem dejovej linky boli dokonale vykreslené postavy. Verte mi, každú jednu si zamilujete. Občas budete krútiť hlavou, občas sa posmejete a občas možno poplačete. Kaza budete proste milovať, je sarkastický, drzý a geniálny. Inej je úžasná, je
verná a pre svojich priateľov by urobila všetko. Zbožňujem ako autorka opísala priateľstvo medzi ňou a Ninou. A čo k Nine? Nine je proste krásna a ma rada jedlo, bolo jasné, že si spolu budeme rozumieť. Ale nie teraz vážne, ako postava sa mi naozaj páčila, pretože ona je schopná obetovať všetko pre tých ktorích miluje. Jesper... On... On urobil pár zlých rozhodnutí, pri ktorích ohrozil všetkých. Ale proste on je postava, ktorá vás rozosmeje a budete s nim súcitiť. Matthias.. No neviem, v tejto knihe som si s ním asi žiaden vzťah nevytvorila...on bol taky eh pre mňa. Akceptovala som ho ale nič viac. A Wylam on je proste skvelý. Jemu jedinému by som asi verila vek. Tak rozkošné naivný je a jeho temné tajomstvá sú..smutné. Naozaj som ho mala občas objať. Vlastne aj teraz by som ho najradšej objala. 
Aj keď, musím priznať, že ma zaskočil fakt, že všetky hlavné postavy majú okolo 17 rokov. Predstavovala som si ich starších. Pretože úprimne, koľko 17 ročných by dokázalo prežiť to čo oni a vymyslieť tak  geniálne plány?

...,,Bol som stvorený aby som Ťa ochraňovať. Iba smrť ma môže držať od tejto prísahy... "

   V knihe na Vás čaká naozaj všetko. Akcia, zrada, intrigy a trochu aj tej lásky ❤️. (Menší možno spoiler pri každom náznaku nejakej romantickej časti medzi Inej a Kazom mi doslova šlo vyskočiť srdiečko. Nikdy v živote som asi nechcela aby dvaja ľudia boli spolu... Ale minimálne v tejto knihe to boli len moje zbožné priania😔)
Určite Vám knihu odporúčam.

Moje hodnotenie: 94%

Žiadne komentáre: