Zárezy Smrti - Walk through the world of books

Zárezy Smrti

Autor: Veronika Roth
Názov v originály: Carve the mark
Vydavateľstvo: Slovart
Počet strán:416

Popis knihy:


Vo svete, kde panuje násilie a neprávo, v galaxii, v ktorej niektorí nažívajú v priazni osudu, má každý človek špeciálny dar. Kým väčšina dokáže vyťažiť zo svojho daru čo najviac, Akosa a Cyru pre ich dary zneužívajú. 

Cyra je sestrou tyrana, čo vládne bojovnému národu. Má dar bolesti a sily, čo jej brat zneužíva, aby tyranizoval svojich nepriateľov. Cyra má však na viac, ako byť nástrojom v bratových rukách. Vzdoruje, je rýchlejšia a bystrejšia, než hockto predpokladá. 
Akos pochádza z mierumilovného národa a je nadovšetko oddaný rodine. Hoci ho ochraňuje jeho neobyčajný dar, keď ho s bratom chytia vojaci vyslaní Cyrinou rodinou, Akos sa snaží len o jediné – zachrániť najskôr brata na úkor vlastného bezpečia. Akos sa tak v sekunde ocitá uprostred Cyrinho sveta, kde panuje neopísateľné nepriateľstvo medzi ich rodinami a národmi. 
Akos a Cyra stoja pred rozhodnutím – pomôcť si navzájom a prežiť, alebo priniesť jeden druhému skazu.


Môj názor:

 
   Musím povedať, že so začiatkom knihy som mala problém. Môj pocit, bol takýto, že autorka nás hodila rovno do deja.
Ocitáme sa na chladnej planéte menom Thuvhe, keď je Akos ešte malý. Áno, síce sa dozvedáme ako funguje ich svet, že každý človek má nejaký dar a niektorí ľudia sú dokonca obľúbenci osudu...ale strácala som sa občas. Možno to bolo spôsobené mnou, pretože som nedokázala udržať pozornosť.
Späť k deju. V jeden deň/noc Akosa a jeho brata Eijeha unesie nepriateľský národ šotétov. Bratov rozdelia a Akos sa zaprisahá, že brata zachráni.


... Možno som v bolesti, ale nie som slabá... 



 Šoteti sú bojovný národ, ktorému vládne krutý tyran Ryzek. Jemu jasnovidci predpovedali nie práve rozprávkoví osud. Túži potom aby ho zmenil. Ale nato aby ho zmenil si myslí, že potrebuje jasnovidca- Akosovho brata. Urobí všetko preto, aby mu Eijeh pomohol zmeniť osud.
Ryzekova sestra, Cyra, ma dar bolesti. Preto ju jej brat využíva na mučenie a zabíjanie jeho nepriateľov. Lenže Cyra nie len bolesť rozdáva ale sama trpí obrovskými bolesťami.


.... Viem čo to znamená stať sa niečím co nenávidíš, viem ako to bolí. Ale život je plní bolesti. Ale tvoja schopnosť prechádzať tým je oveľa väčšia, ako si myslíš.... 



 A takto sa spoznávajú po rokoch Cyra a Akos . Akos má dar blokovať iné dary, preto naňho Cyryn dar neúčinkuje a Cyra po jeho dotyku necíti bolesť. Začnú spolu tráviť veľa času a áno, myslíte si dobre. Začnú jeden k druhému niečo cítiť. Cyra už viac nechce byť len nástrojom na mučenie často nevinných ľudí. Lenže Ryzek ju drží v hrsti jedným temným tajomstvom. Spolu toho prežijú naozaj veľa. Pridajú a k rebelom a spoločne sa budú snažiť zavrhnúť Ryzeka.


... Po prvýkrát som videla aká tenká hranica je medzi strachom a láskou, medzi úctou a uctievaním.... 



Ale tu prichádzajú 2 základné otázky. Podarí sa Akosovi zachrániť brata? A bude povstanie úspešne? Jediné čo Vám poviem je, že koniec Vás prekvapí a budete chcieť siahnuť po druhej časti.
   No takže, áno so začiatkom knihy som mala problém ale potom ma príbeh úplne pohltil. Postavy boli dokonale opísané. Akos bol zlatíčko. Silno oddaný svojej rodine. Vo svete kde je úplne bežné zabíjať ľudí to mal ťažké. Obdivovala som čo všetko bol ochotný urobiť pre záchranu svojho brata. Koľko bolesti musel vytrpieť a aj cez to všetko bol stále láskavý.A Cyra... Ona bola neskutočná. Počas deje prešla prirodzeným vývojom. Chápali ste prečo urobila niektoré rozhodnutia. A vzťah medzi ňou a Akosom.. Nebola to taká nútená romantika akú nájdete v niektorích knihách a čo bolo hlavné, nebola jej veľa. Celá kniha sa netočila len okolo romantického vzťahu medzi dvoma hlavnými postavami.b Autorka nádherné opísala vzťahy aj iných postáv. Napríklad dokonale opísala nenávisť ľudí k Ryzekovi. Aj keď.. Oh neviem mne neprišiel až kto vie veľký záporak. Väčšiu časť knihy ma nechal chladnú. Ale postavu, z ktorej som bola naozaj zmätená bola Akosa matka, ktorá taktiež ako Eijeh, jasnovidka. Veď predsa vedela čo sa má stať.. Prečo nezachránila svojich synov? Oh.. Ona je podľa mňa pravý zloduch. Nie, teraz vážne, Akosovu matku som nemala veľmi rada. Stretneme sa s ňou len na začiatku a potom až ku konci knihy ale aj to málo mi stačilo na to aby som ju pridala medzi svoje top neobľúbené postavy.
  Svet, ktorý autorka vytvorila je naozaj pútavý a zaujímavý.... Verte mi, keď sa prekúšete začiatok, svet Cyry a Akosa vás chytí a už nepustí.

Moje hodnotenie: 85%

Žiadne komentáre: