Najlepšie YA knihy - Walk through the world of books

Najlepšie YA knihy

Zaujímalo Vás niekedy, aké knihy patria medzi tie najlepšie v žánri YA? Pokiaľ áno, tak dnes Vám predstavím niekoľko najlepších podľa databázy kníh...

1. miesto Sarah J. Maas- Dvor z hmly a besu
Na dvore z hmly a besu - Sarah J. Maas    Na prvom mieste je samozrejme kniha, na ktorú Slováci čakajú už niečo okolo roka a vydavateľstvo stále presúva jej vydanie (možno 1.2.2019 sa už skutočne dočkáme tohto dielu v slovenčine). Teraz úprimne, fanúšici Dvora, kto z Vás si už túto knihu prečítal v češtine?  Ale samozrejme, nie každý pozná túto sériu tak Vám ju stručne predstavím tento druhý diel.                Po tom, čo Feyre zachránila krajinu Prythian, si čitatelia mysleli, že zazvonil zvonec a rozprávky je koniec. Feyre sa ocitla v bezpečí, obklopená bohatstvom a luxusom, pripravená na sobáš s milovanými Tamlinom, aby žili šťastne až do smrti. Feyre nikdy netúžila po osude princeznej z rozprávok, na rozdiel od svojich sestier. Feyre sa v nočných morách vracia k boju s Amaranthou, pri ktorom položila svoj ľudský život, a tým zlomila kliatbu, získala nesmrteľnosť a schopnosti férov. Doteraz nedokáže zabudnúť na hrôzy, ktoré zažila pri oslobodení Tamlina, ani na zmluvu s Rhysom, lordom Nočného dvora. Prečo sa nedokáže vložiť do obnovy Jarného dvora? Prečo sa cíti vždy naplnená, iba keď je s Rhysom? Na to nedokáže prísť ani sama. Feyre musí rýchlo spoznať svoje nové nesmrteľné telo a schopnosti, o ktorých dlho ani netušila. Na obzore sa totiž prebúdza prastarý nepriateľ, oveľa nebezpečnejší ako Amarantha, ktorý má na muške svet ľudí aj férov. (Osobne som tento druhý diel ešte nečítala, pretože prvý ma sklamal. Sarah naozaj milujem a mala som na túto sériu vyššie očakávania.... Ale kto vie, možno si tento diel zamilujem.)

....,,Tak tu si, hľadal som ťa" jeho prvé slová ku mne, neboli klamstvá.......
,,Ďakujem, že ste ju našli za mňa."

2.miesto   Marissa Meyerová- Cress
Cress - Marissa Meyer   3. diel mesačných kronik rozpráva príbeh Cress, ktoré je od mala uväznená v umelom satelite. Jedinú spoločnosť jej robia počítačové obrazovky. Vďaka času, ktorý Cress strávila v spoločnosti počítačov sa vypracuje na špičkovú hackerku. Nanešťastie je však donútená pracovať pre kráľovnú Levanu, ktorá jej dala za úlohu vystopovať Cinder a jej šarmantného sprievodcu. Cinder a kapitán Thorne sú na úteku. Spoločne s Scarlet a Vlkem plánujú zvrhnúť kráľovnú Levanu a zabrániť jej inváziu na Zem. Práve Cress môže Cinder a jej spoločníkom pomôcť. Odvážny pokus zachrániť Cress sa však nepodarí a skupina sa rozdelí. Cress má síce slobodu ale msí za ňu zaplatiť vysokú cenu.... vyššiu než si vie predstaviť. Aká je tá cena? (Mesačné kroniky je séria 4 kníh, ktoré rozprávajú klasické rozprávky trochu (dosť) inak. Osobne zatiaľ mám rozčítanú len prvú časť tejto série Cinder a poviem Vám, kniha vyzerá veľmi zaujímavo. Takže ma úprimne neprekvapuje, že práve Cress je na druhom mieste (keďže som počula, že práve tento diel je z celej série najlepší))

...Sľubujem,nedovolím aby si zomrela bez toho aby si bola pobozkaná...

3.miesto  Suzanne Collins- Hry o život
Hry o život - Suzanne Collins   Víťazstvo znamená slávu a bohatstvo. Prehra znamená istú smrť. Hunger games začínajú...V troskách bývalej Severnej Ameriky sa rozkladá zem Panem s nablýskaným hlavným mestom Kapitolom a 12 okolnimi krajmi. Kapitol im ako inak vládne krutou rukou. Aby si Kapitol udržal poslušnosť organizujú každý rok zvrátenú televíznu show v ktorej jedno dievča a jeden chlapec z každého kraja nedobrovoľne bojujú o svoj život. 16- ročná Katniss sa dobrovoľne prihlási po tom, čo vylosujú jej mladšiu sestru. Druhým účastníkom je Peeta, syn hm pekara... Do hry o prežitie vstupuje láska a ľudskosť... Ako skončí táto smrtiaca hra ?(Myslím, že ďalej túto knihu predstavovať netreba. Pravdepodobne každý videl film alebo čítal knihu. Musím sa ale priznať, že mne sa asi o niečo viac páčil film ako kniha... A čo Vám?)
...Kraj 12: Miesto kde sa môžete bezpečne vyhladovať na smrť...

4. miesto  Leigh Bardugo- Kráľovstvo podvodníkov
Kráľovstvo podvodníkov - Leigh Bardugo   Kaz Brekker síce zvládol zdanlivo nesplniteľnú misiu, no doplatil na svoju achilovku a nenahraditeľný člen Zberby padol do pazúrov jeho protivníka. Podarí sa prefíkanému vodcovi bandy zosnovať ďalší diabolský plán? A najmä, dokáže táto nevyspytateľná partia vyvrheľov prekonať samých seba, aby odvrátili katastrofu, čo hrozí svetu, ktorý ich odvrhol? Pokračovanie dobrodružstiev Vranej šestky prináša poriadnu dávku akcie a napätia v príbehu plnom nepredvídateľných zvratov, zamotaných vzťahov a výnimočných osobností týchto sympatických antihrdinov. (Oh, nechcem povedať, že som sklamaná pretože, tento druhý diel sa mne osobne páčil o niečo menej ako prvý... ale nesťažujem sa. Obe diely zbožňujem...)

...,,Bol som stvorený aby som ťa chránil. Dokonca aj v smrti, nájdem cestu

5. miesto  Leigh Bardugo- Vrania šestka
Vrania Å¡estka - Leigh Bardugo   Šesť nebezpečných vyvrheľov. Jedna neuskutočniteľná úloha.
Vrania šestka – to je šesť zúfalých a pokútnych indivíduí: trestanec (čo prahne po pomste), ostrostrelec (ktorý neodolá žiadnej stávke), zbeh (čo zutekal pred životom v luxuse jednej z najbohatších rodín), špiónka (známa ako Prízrak), lámačka (čo sa pretĺka spodinou sveta pomocou mágie) a zlodej (s darom vyviaznuť živý zovšadiaľ). Najali ich na pochybnú lúpež storočia. Ich úloha je celkom jednoduchá. Vlámať sa na Ľadový dvor a oslobodiť jedného väzňa. Až na to, že Ľadový dvor je nedobytná vojenská pevnosť, ktorú zatiaľ nikto, ale naozaj nikto nezdolal. Väzňom je známy vedec, ktorý dokáže šmahom ruky rozpútať magickú spúšť v celom známom svete. A členovia Vranej šestky musia prežiť dosť dlho, aby si vyzdvihli (a potom aj minuli) svoju nepredstaviteľnú finančnú odmenu. Vrania šestka je nezastaviteľná, ak sa len Kaz, Inej, Jesper, Nina, Matthias a Wylan nepozabíjajú navzájom skôr, než vstanú od stola. (Tu je moja skutočná nefalšovaná láska... )


....Všetci sme niekoho monštrum...



Myslím, že z toho spravím takú menšiu sériu. Aj keď kto vie..  Každopádne dúfam, že článok sa Vám páčil 

2 komentáre:

  1. Ja som Na dvore z hmly a besu čítala v češtine krátko po tom čo vyšla (asi dva roky dozadu). Kniha ma bavila viac ako jedbotka, aj keď ma prekvapilo ako autorka nešetrila erotickýmu scénami (hoci som bola informovaná, že tam budú. Čo sa týka Mesačnýxh kroník, prečítanú mám len Cinder, ale plánuje sa aj slovenský preklad, tak sa k tomu snáď späť vrátim.
    Vrania šestka podľa mňa patrí k tým lepším fantasy, je taká prepracovanejšia a celkovo ma viac zaujala ako Griša, hoci ani tá ako aurorkina prvotina nie ja na zahodenie😊

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Úprimne pokúšala som sa niekoľkokrát čítať na Dvore z hmly a besu ale nejako ma to neudržalo a áno autorka vážne nešetrila hm erotickými scénami
      O tom, že sa blíži slovenský preklad mesačných kroník som nevedela, ale dúfala som, že ich preložia

      Odstrániť