Bez srdce - Walk through the world of books

Bez srdce

Autor: Marissa Meyerová 
Názov v originály: HEARTLESS
Vydavateľstvo: Egmont
Počet strán: 416



Popis knihy:

Kedysi dávno, než sa stala postrachom Ríše divov, bola neslávne známa Srdcová kráľovná, len dievča, ktoré túžilo po láske.
   Catherine je jednou z najžiadanejších dievčat v Ríši divov, zároveň je obľúbenkyňou doposiaľ nezadaného kráľa. Jej záujmy sú však úplne iní. Ako nadaná pekárka sa túži postaviť na vlastnú nohu a živiť sa výrobou chutných cukroviniek. Pre jej matku sú však podobné ciele nemysliteľné- obzvlášť keď má Catherine šancu stať sa kráľovnou. 
   Na kráľovskom plese, kde má dostať oficiálnu žiadosť o ruku, sa Cath po prvýkrát stretáva s pekným a záhadným Šprýmem a po prvýkrát v živote pocíti skutočnú príťažlivosť. Šprým sa jej začne tajne dvoriť, pričom obaja riskujú hnev kráľa a jej rodičov. 
   Cath je pevne odhodlaná zvoliť si svoju vlastnú cestu, ale v zemi plnej kúzel a zvláštnych tvorov má osud úplne iné plány.



Môj názor:
  

Rozmýšľali ste niekedy aký príbeh sa skrýva za známou a obávanou srdcovou kráľovnou? Veď predsa, nemohla byť stále taká krutá. Čo ak Vám poviem, že naša srdcová kráľovná bola niekedy úplne iná. Bola obyčajným dievčaťom, ktoré malo obyčajný sen. Chcela si so svojou najlepšou priateľkou otvoriť pekárstvo. Cath (budúca kráľovná) bola naozaj veľmi talentovaná pekárka, jej zákusky boli známe a vychvaľované v celom Srdcove. Ale jej sen mal jeden háčik, bola jediná dcéra markýzov a jej rodičia mali pre ňu iný plán. Chceli aby sa vydala za srdcového kráľa, ktorý nebol zlý ani krutý. Práve naopak, bol taký hlúpučký obyčajný človiečik, ktorý sa zamiloval do zákuskov od Cath.

...,,Zhodou okolností, pane Šprýme, niekedy som schopná uveriť až šiestim nemožnostiam denne ešte pred raňajkami."...

 
  Na plese (ktorý má byť aj jej zásnubným plesom) Cath spozná niekoho, pre koho v budúcnosti bude ochotná riskovať všetko. Zoznámi sa s Šprýmom. Zaznie tu aj známa hádanka:,, Prečo je havran ako písací stôl?" Cath a Šprým spolu zažijú zaujímavé chvíle počas plesu... A pokiaľ Vás zaujíma, čo sa stalo s kráľovou žiadosťou o jej ruku... Tak na ňu úplne nedošlo...Nejako sa do toho zamiešal Šklíba a Tlachapoud. Ale nemusíte sa báť, kráľ sa len tak nevzdá.
   

... Vyberám si Ťa, nad všetkým.... 

 
 
V jeden deň sa kráľ objaví v jej dome so žiadosťou o dvorenie sa jej. Jej rodičia, ako inak, súhlasia a Cath po chvíľkovom váhaní, súhlasí tiež. Veď dvorenie nie je nič vážne, stále predsa môže odmietnuť kráľa keď ju požiada o ruku. V noci, po žiadosti o dvorenie, ju navštívi Šprým a pozve ju na čajový večierok. Musím povedať, že čajový večierok v podaní Klobučníka a jeho priateľov vyzeral skutočne zaujímavo. Ich večierok, však pokazil Tlachapoud. Ale, ten večer neskončil až tak zle. Šprým jej svojím spôsobom prezradil prečo vlastne prišiel do Srdcova. Dôvod Vás možno prekvapí a možno nie.
   

... Najjednoduchší spôsob, ako ukradnúť niečo, je presvedčiť človeka aby ti to dal dobrovoľne... 

Ako tak čas plynie, kráľ pokračuje v dvorení Cath. Ale láska však kvitne medzi Cath a Šprýmom. Preto je Cath rozhodnutá odmietnuť kráľa, povedať rodičom o svojom pláne o pekárstve. Ako sa dalo predpokladať, jej rozhodnutie nepodporia a tak skúsi ešte niečo. Navštívi klobučníka, predloží mu svoj návrh a.. Odmietne ju. Cath je zničená... A medzi tým sa ešte dozvie aký je skutočný dôvod prečo prišiel Šprým, aké je jeho skutočná úloha. 


....,,Ale nádej," povedal,,, je to, čo robí z nemožného možné nakoniec."...

   
Cath dostane pozvanie od kráľa do divadla, ktoré samozrejme musí prijať. Ako inak, kde je kráľ tam je aj jeho dvorný šašo Šprým. Šprým sa k Cath začne správať chladno. V divadle sa objaví tlachapoud. Pri pokuse zahnať sa ho sa Cath zraní. Šprým ju vezme na čarovné miesto kde sa vylieči. Ale keď sa vrátia obvinia ho z únosu Cath. So Šprýma sa stane hľadaný zločinec. Pri zatýkaní vezme celú vinu na seba aby ochránil Cath a potom zrazu zmizne...





...,,Vždy nám išlo o tvoje šťastie. Urobí ťa tá svadba šťastnou?"...
....,Škoda, že Vás nenapadlo sa ma na to opýtať skôr," povedala,,,všetko mohlo skončiť inak."...

 
 Ako to všetko skončí? Oh strašne rada by som Vám povedala celý zbytok príbehu, pretože ten koniec bol niečo... niečo čo čakáte celý čas. Môj postoj k tejto knihe bol zo začiatku taký, že som sa musela k nej nútiť ale zároveň som nad knihou rozmýšľala stále. Zo začiatku ma bavili len pasáže so Šprýmom, pretože on bol skutočne kúzelný. Ukradol mi srdce, teda vlastne, ja som mu ho dobrovoľne dala. Tak ako aj Cath. Cath bola naozaj tvrdohlavá. Ale...nikdy nebola zlá. Netúžila sa stať kráľovnou.... ale neviem, k nej som si nevytvorila žiaden špeciálny vzťah...myslím.. nie som si istá. 
   Celú knihu ste vedeli ako sa to skončí ale predsa si myslíte, že to skončí inak. Dúfate v šťastný koniec pre Cath a Šprýma (spolu boli naozaj dokonalý). V jednu chvíľu, aj naozaj veríte, že budú spolu, že tá srdcová kráľovná, ktorú všetci poznáme je niekto iný. Verte mi, naozaj v to dúfate. Ale v jednej chvíli sa vaša nádej roztriešti na márne kúsky.


...,,Iba Šprýma, zlato a ten bol nebezpečný pre nás oboch."....

 
 Ako asi viete, kniha má nádhernú obálku, ktorá zaujme čitateľa hneď na prvý pohľad. Ale, počas čítania tejto knihy som prišla na to, že mi zrejme nesedí štýl akým autorka píše. Ale svojím spôsobom mi to nevadí. Knihu som si skutočne veľmi užila. Postavy boli skutočne dobre prepracované. 
   Ak sa ste fanúšikom Alici v krajine zázrakov určite by ste si mali knihu prečítať. Vlastne aj keď nie ste. Kniha je plná dobrodružstva, lásky, priateľstva a zlomených srdci a nemožností. Verím, že príbeh Vás nepustí do poslednej stránky... 
   





Moje hodnotenie: 84%

 Za knihu sa chcem poďakovať internetovému kníhkupectvu mega knihy. Ak Vás táto kúzelná kniha, ktorá Vám nakoniec zlomí srdce, zaujala môžete si ju zakúpiť tu.

Žiadne komentáre: