Mŕtve dievča neklame - Walk through the world of books

Mŕtve dievča neklame

Autor: Jay Asher
Názov v originály: Thirteen reason why
Vydavateľstvo: Slovart
Počet strán:240

Popis knihy:
Clay Jensen objaví jedného dňa pred domom zvláštnu škatuľu s niekoľkými magnetofónovými páskami. Nahrala ich Hannah Bakerová – spolužiačka, do ktorej bol buchnutý. No Hannah pred dvoma týždňami spáchala samovraždu. Jej hlas na magnetofónových páskach mu prezradí, že existuje trinásť dôvodov, prečo sa rozhodla pre ten strašný čin. Clay je jeden z nich. A keď si ju vypočuje, zistí prečo. Clay strávi noc s Hannahiným hlasom v ušiach, nasleduje jej slová po celom meste a postupne odkrýva najhlbšie tajomstvá a bolesť dospievajúceho dievčaťa.

Môj názor:
Dobre, takže kde začať. Kniha nám rozpráva príbeh o mŕtvom dievčati (ako nám už prezradil názov, však?). Hanna Bakerová je obyčajne dievča. Teda bola... Zomrela... Spáchala samovraždu. My sa spolu s Clayom dozvieme 13 dôvodov prečo to urobila. Odhaľujeme jej tajomstvá... Keď Clay narazí na svoju kazetu ostane zarazený. Mohol ju zachrániť? Na túto otázku však už odpoveď nenájde....

... Ahojte chlapci a dievčatá. Tu je Hannah Bakerová. Živá a vysielajúca stereo... 

Môj názor na túto knihu je asi takýto... Najskôr som videla seriál, ktorý som si dokonale zamilovala a myslím, že 8 dielov som zhltla za jeden deň a potom som netrpezlivo čakala na ďalšie. Myslím, že posledný diel som si pozrela s anglickými titulkami čo asi svedčí celkom o tom ako som ten seriál milovala. Preto som sa rozhodla siahnuť po knihe a moje očakávania boli skutočne vysoké.. Ale... Kniha ma sklamala. Miestami som sa musela do knihy skutočne nútiť. Neviem či mi nesadol štýl písania alebo som urobila chybu, že som najskôr videla seriál. Kniha to je skutočne krátka a má okolo 240 strán ale aj cez to som ju čítala približne týždeň.
Neviem prečo, ale až do poslednej stránky knihy som dúfala, že Hanna žije a bude s Clayom šťastná... Ale nie každá lovestory ma šťastný koniec...

... Takže, keď začnete niekomu zasahovať do jednej časti života, za siahnete tým celý jeho život... 

Rozmýšľam ako sa vyjadriť k postavám alebo lepšie povedané, ku ktorím postavám sa chcem vyjadriť. V knihe vystupuje skutočne veľa postáv.
Clay je obyčajný chlapec, ktorý tajné miloval Hannu. Jej smrť ho zasiahla. Určite mal milión otázok prečo to urobila... A keď začal počúvať kazety miestami som mala pocit, že začína ľutovať to, že to chcel vedieť. Ale... Chápala som ho, viem, že tiež by som nechcela počúvať dôvody, prečo sa niekto mne blízky sa rozhodol pre samovraždu.
Hannah...osobne mi bola medzi postavami najbližšia. Jej pocity som dokonale chápala. Jej život sa kazil, úplne sa kazil a keď žiadala o pomoc nedostala ju... Čo ma vedie k ďalšej myšlienke...

... Nakoniec... záleží na všetkom.... 


Táto kniha poukazuje na to, že by sa malo viac hovoriť o samovraždách mladistvých a o depresiach. Mnoho mladích ľudí v súčastnosti trpí depresiou a keď sa rozhodnú požiadať o pomoc väčšinu sa im dostane odpoveď, že nemajú dôvod na depresie alebo nech zmenia štýl myslenia. Pretože je tak ľahké zmeniť štýl myslenia...
Aby som bola úprimná, veľmi neviem ako túto knihu ohodnotiť. Páčila sa mi téma knihy, postavy v knihe boli rôzne, štýl písania mi nesadol ale aj tak by som túto knihu každému odporúčala si túto knihu prečítať. Ľudia by si mali uvedomovať, že ich konanie ovplyvňuje iných ľudí. To čo niekto môže považovať za žart môže niekoho iného zraniť... Takže znovu a naposledy, knihu odporúčam každému aj keď mám na ňu určité výhrady zachovala vo mne silný pocit (aj keď už prešli cca 2 roky odkedy som ju prečítala). Ak by som mala svoje deti, určite by som im ju dala prečítať..

Moje hodnotenie: 78%

Žiadne komentáre: