Illuminae - Walk through the world of books

Illuminae

Autor: Amie Kaufmannová a Jay Kristoff
Názov v originály: Illuminae
Vydavateľstvo: CooBoo
Počet strán: 608

Popis knihy:
Píše sa rok 2757 a dve nepriateľské korporácie sú vo vojne, kvôli planéte, ktorá je ťažko niečim viac ako kus kameňa pokrytá kusom ľadu.  Obyvateľov o útoku nikto nevaroval, nikomu na nich nezáleží. Kady je nútená spojiť sa so svojím bývalým priateľom Ezrou a pod nepriateľskou paľbou sa snažia dostať k evakuačným lodiam, ktoré oboch odvezú do bezpečia. Po celej plané sa šíri zmutovaný  vírus. Úniková flotila sa môže ľahko stať pasťou a ich hrobom.

Môj názor:

...,,Iste, príbeh začína smrťou tisíce ľudí, ale bože chráň, aby v ňom boli vulgarizmy, však?“...

illuminaeedits | TumblrTakto začína naša cesta naprieč vesmírom, ale ešte predtým... Píše sa rok 2575. Planéta Kerenza je plná ľadu a samozrejme, aj ľudí, ktorí si žijú svoje obyčajné životy. Napríklad, taká 17 ročná Kady, ktorá sa rozíde so svojím priateľom Ezrom. Ako každé dievča v jej veku by si myslelo, že práve to je najhoršie na svete... Ale pár hodín, po ich rozchode napadne ich planétu nepriateľská korporácia BioTech a planétu začnú bombardovať. Planéta vyšle do vesmíru núdzové volanie, ktoré zachytia 3 lode- Alexandre, Hypatia a Koperník. Tieto “záchranne“ lode, síce zachránili niekoľko tisíc ľudí ale utrpeli aj značné škody. Preto naša cesta vesmírom do bezpečia nebude až taká jednoduchá.
Lode sú značne poškodené, prenasleduje ich nepriateľské plavidlo Lincoln. Ale to nie je ich jediný problém, pretože to by bolo príliš jednoduché však? 
Na palube Koperníka vypukne veľmi zvláštna nákaza, umelá inteligencia na Alexandrovi sa tak nejako zblázni.


...,,To si si na tie kopačky vybrala fakt super deň, Káďo."...

   Asi nikoho neprekvapí, že som sa do knihy zamilovala. Zamilovala som sa do nej pomaly, pomaličky a zrazu ma úplne pohltila. Prvých 50 strán som sa bála, bála som sa, že ma táto kniha sklame, pretože som od nej mala vysoké očakávania. Avšak túto skoro 600 stranovú krásku som prečítala takmer za 4 dni( ale musím sa priznať, že za to tak nejako môže grafická stránka knihy, keďže niektoré stránky tvorili zoznamy mien, ilustrácie lodí..) Kniha nie je písaná formou, na ktorú sme všetci viac menej zvyknutý. Je písaná formou počítačových záznamov, súkromných správ.... Preto Vás kniha zaujme hneď na prvé otvorenie.


...Pri momentálnom stave poškodenia a stavu posádky máme asi 22,7 percent nádeji útok prežiť...

The Illuminae files Kady and Ezra   Hovoriť o postavách v tejto knihe je možno trochu ťažie. Postáv v knihe je samozrejme množstvo ale dozvedáme sa o nich veľmi málo, kedže ako som už spomínala, kniha nie je písaná klasickým štýlom. Postava, o ktorej sa dozvieme najviac je 17 ročná Kady, ktoré sa ocitá na palube lodi Hypatia. Je výnimočné nadaná v oblasti informatiky, preto sa jej podarí získať množstvo informácii, ktoré mali byť pre obyčajného človeka skryté. Kady ako postava sama o sebe je skutočne zaujímavá. Je drzá, nebojácna, inteligentná. Ocitá sa v situáciach, ktoré sú nie len nebezpečné ale miestami skutočne desivé. Ďalšia postava, jej bývali priateľ Ezra, ktorý sa ocitá na palube Alexandra a dobrovoľne nasilu sa stane pilotom obrannej letky flotily. Ezru si skutočne zamilujete. Je opísaný ako veľký nebojácny chlap, ktorý keď začal chodiť s Kady si v mysli niekoľko tisíckrát nacvičoval ako ju pobozká (keď som túto pasáž čítala, moje srdce chcelo vyskočiť). Títo dvaja aj keď sú po rozchode (ktorý zrejme nebol vôbec príjemný) a nachádzajú sa niekoľko tisíc kilometrov od seba na iných lodiach spolu komunikujú v 7 minútových intervaloch. 7 minútových, pretože medzilodná  komunikácia je zakázaná ale Kady sa ako inak podarí obísť pravidlá...teda aspoň na tých 7 spomínaných minút. Človek, pri čítaní ich správ hneď zistí, že títo dvaja patria k sebe. A keď sa Ezra ocitá v nebezpečenstve, pretože umelá inteligencia SPIRO sa zblázni, Kady je rozhodnutá ho zachrániť aj za cenu vlastného života.  
Okrem týchto dvoch úžasných postáv, ktoré sa nedá nemilovať nájdeme v knihe ďalších pár postáv, ktoré budete buď nenávidieť alebo milovať. 


...Máš mňa. A pokiaľ nezomrie posledná hviezda v gakaxii, budeš ma mať stále.."

   Ešte, čo by som to bola za človeka pokiaľ by som nespomenula SPIRA. V pár recenziách som čítala názory, že im liezol na nervy. Áno rozumiem, umelá inteligencia, ktorá sa zbláznila a chce všetkých vyvraždiť... Kto by to čakal?! Ale čo ak je SPIRO iný? Áno, to že sa zbláznil je pravda...ale skutočne chce všetkých zavraždiť? V istej časti knihy mi neviem prečo prirástol k srdci... Aj naprogramovaný stroj sa môže zmeniť...Však?


...No nie som milosrdný?...

 
 Na koniec, celý dej je písaný veľmi čitateľne. Illuminae Vás pohltí a nepustí. Pri tejto knihe sa nasmejete, zamilujete, budete v očakávaní, že čo ďalej. Občas si aj nahlas zanadávate alebo pokrútite hlavou. Samozrejme, Illuminae nie je vôbec dokonalá kniha ale takto je to asi dobré...Pravdepodobne, pre mňa aj bola dokonalá.
Illuminae Vás pozýva na cestu do vesmíru, pridáte sa?

Moje hodnotenie: 98%



Za knižný výtlačok ďakujem eshopu preskoly.sk. Knihu si môžeš zakúpiť tu

Žiadne komentáre: