Na dvore z hmly a desu - Walk through the world of books

Na dvore z hmly a desu

Autor: Sarah J. Maas
Názov v originály: A Court of Mist and Fury
Vydavateľstvo: CooBoo/Slovart
Počet strán:664/592

Popis knihy:
Po tom, čo Feyre zachránila krajinu Prythian, si čitatelia mysleli, že zazvonil zvonec a rozprávky je koniec. Feyre sa ocitla v bezpečí, obklopená bohatstvom a luxusom, pripravená na sobáš s milovanými Tamlinom, aby žili šťastne až do smrti. Feyre nikdy netúžila po osude princeznej z rozprávok, na rozdiel od svojich sestier. Feyre sa v nočných morách vracia k boju s Amaranthou, pri ktorom položila svoj ľudský život, a tým zlomila kliatbu, získala nesmrteľnosť a schopnosti férov. Doteraz nedokáže zabudnúť na hrôzy, ktoré zažila pri oslobodení Tamlina, ani na zmluvu s Rhysom, lordom Nočného dvora. 
Prečo sa nedokáže vložiť do obnovy Jarného dvora? Prečo sa cíti vždy naplnená, iba keď je s Rhysom? Na to nedokáže prísť ani sama. Feyre musí rýchlo spoznať svoje nové nesmrteľné telo a schopnosti, o ktorých dlho ani netušila. Na obzore sa totiž prebúdza prastarý nepriateľ, oveľa nebezpečnejší ako Amarantha, ktorý má na muške svet ľudí aj férov.



Môj názor:
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt a court of mist and fury fanart   Takže, príbeh Feyri pokračuje potom, čo zomrela pod horou a stala sa z nej nesmrteľná víla a spolu s Tamlinim odišla šťastne do západu slnku, blablabla... Šťastný koniec, však? Teda vlastne nie. Potom čo sa Feyra a Tamlin dostali späť na jarný dvor, Tamlin sa zmenil. Začal byť príliš ochranársky, nedovolil Feyre aby opustila dom sama... Navyše Feyra prežívala nočné mory, a ako sama niekoľko stokrát to sama spomenie, je zlomená. Blíži sa svadba, najšťastnejší deň každej ženy, lenže Feyra začne pochybovať... Keď Feyra ide uličkou zrazu sa objaví Rhys a dožaduje sa práva svojho jedného týždňa... Čo sa dá robiť? Feyra s nim odchádza... A takto to bude pokračovať ešte párkrát.. Až ju ra náš drahý, šarmantný Tamlin zamkne v dome, Feyra dostane totálny záchvat úzkosti a hádajte kto ju zachráni? Určite by ste to neuhádli, takže Vám to poviem. Rhys. Teda nie priamo Rhys ale jeho úžasná sesternica Mor (teraz bez všetkej irónie, Mor naozaj zbožňujem).
Takto sa Feyra už oficiálne ocitá na Nočnom dvore. Spoznáva Rhysov najbližší kruh, stále sa ľutuje, že je zlomená, že ju nikto nevie pochopiť... Postupne si začne Feyra zvykať na nový domov... Lenže sa zjaví nové hrozna, ako inak. Blíži sa veľká vojna, ktorú môžu zastaviť len naši hrdinovia (špeciálne jedna osoba ale pšššt). Okrem príprav na vojnu alebo lepšie povedané na oddialenie vojny v knihe nájdeme aj romantickú linku, ktorá určite všeeetkych prekvapí. A ku koncu knihu náš ešte pár veci naozaj prekvapí....

,,Na ľudí, ktorí pozerajú na hviezdy a želajú si."
,,Na hviezdy, ktoré počúvajú- na sny, ktoré odpovedajú."

   Nooo, neviem či som to pri recenzii na prvý diel spomínala ale s Feyrou som si nesadla. Do druhého dielu som sa púšťala s maličkou nádejou, že mooožno, mooožno na Feyru zmením názor. Viacerí vraveli, že Feyra od prvého dielu dospela. Doobre, svojím spôsobom, možno pri konci knihy skutočne dospela ale.. Ale kniha má 664/592 strán (podľa toho či ste čítali českú verziu alebo slovenskú) a minimálne na 300 strán je len to ako sa ľutuje, aká je zlomená... blablablabla.. Najviac ma ale dostala scéna ako vykríkla na Rhysa, že ona nie je zlomená bábika... Ale pár strán predtým sa ZNOVU ľutovala... Ako teraz ma nechápte zle, samozrejme čo to prežila pod horou bolo skutočne strašné ale každú druhu stranu počúvať to jej ľutovanie?! Tiež si myslím, že niektoré veci skutočne dokáže nafúknuť.

,,Pre mňa sú tu dobré dni a aj zlé- dokonca aj teraz. Nenechaj zlé dni vyhrať."

   Keď odignorujem fakt, že mi Feyra liezla na nervy kniha sa mi páčila. Príbeh bol síce priemerný a aj zápletka bola jasná a začiatok knihy bol nudný ale všetko vynahradil koniec knihy. Nie žeby bol nejako veľmi prekvapivý ale bol dobre napísaný.
Okrem konca ma na knihe bavil štýl písania, pretože Sarah proste vie písať a ja by som od nej dokázala čítať všetko (áno aj to ako sa jej postava v kuse ľutuje).

,,Som zlomená ale uzdravujem sa, ale každý kúsok môjho srdca patrí tebe..."

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt a court of mist and fury fanart
   Postavy som si zamilovala. Čo sa týka Tamlina, viem, že veľa ľudí ho znenávidelo. Úprimne odzačiatku  mi liezol na nervy ale čím viac sa diel rozvíjal tým viacej ma nezaujímal. Nemám v láske keď sa autor snaží zámerne urobiť z postavy záporaka, ktorého budú všetci nenávidieť. Takže, asi toľko Tamlinovi. Podobný názor mám aj na Rhysa. Autorka sa z neho snažila urobiť postavu, ktorú by sme všetci milovali a musím priznať, že sa jej to dokonale podarilo. Od prvého dielu som si ho zamilovala a keď v druhom dieli sa začali odhaľovať jeho tajomstvá... Dúfam, že môj budúci priateľ sa bude aspoň z časti podobať na Rhysa... Okrem Rhysa si moje srdiečko získal jeho najbližší kruh. Cassian,Azriel, Mor a Amren tvorili dokonalý tím. To ako sa navzájom doberajú, ochraňujú... Tá láska medzi nimi všetkými je obrovská. Keď sme už pri láske... ten romantický vzťah, ktorý medzi nimi vznikne mi miestami prišiel umelý...Neviem, možno je to tým, že Rhys je láska a Feyre nemám vôbec v láske...
Čo ma ale trochu zmiatlo, bolo vekové odporúčanie knihy. Slovenský preklad knihy odporúča knihu pre čitateľov od 18 rokov, pri českom je to zas od 14. Osobne sa prikláňam skôr k tomu, že kniha by mala byť tak od 17/18 keďže tie milostné teda erotické scény sú v knihe opísané skutočne podrobne a väčšinou mi nevadia ale tu som sa pri jednej určitej časti cítila skutočne nekonformne
   Ale zhrniem to, keď všetky tie subjektívne emócie voči Feyre budem ignorovať tak sa mi kniha páčila. Aj cez to všetko ma miestami dokázala prekvapiť. A koniec ako som písala sa mi páčil. Štýl písania bol skvelý ako inak.. Takže áno, knihu Vám srdečne odporúčam.

Moje hodnotenie: 88%

Žiadne komentáre: