Legenda - Walk through the world of books

Legenda

Autor: Márie Lu
Názov v originály: Legend 
Vydavateľstvo: CooBoo
Počet strán: 304

Popis knihy:

June sa narodila v jednej z najbohatších štvrtí Republiky a vďaka svojmu nadaniu a disciplinovanosti sa pripravuje na kariéru v najvyšších vojenských kruhoch. Day, ktorý je jej rovesníkom, naopak pochádza z chudobnej časti sektora Lake a je najhľadanejším zločincom v krajine. Obaja pochádzajú z celkom odlišných svetov, a tak zdanlivo neexistuje žiaden dôvod, prečo by sa mali ich cesty niekedy pretnúť. No len dovtedy, kým nie je zavraždený Metias, brat June, a hlavným podozrivým sa stáva práve Day..




Môj názor:


Niekedy, dávno, to bola západná časť Spojených štátov Amerických...teraz je to Republika, kde buď Vás ma osud veľmi rád a narodíte sa do bohatej vrstvy obyvateľstva alebo Vás osud naozaj rád nemá a patríte medzi chudobných. June je zázračné dieťa, ktoré sa narodilo do jednej z najbohatších časti mesta. Pred sebou má naozaj sľubnú budúcnosť vojačky. Day... Tak ten šťastie nemal, pochádza z chudobnejšej časti sektora Lake. Day si niekoľko rokov drží povesť najhľadanejšieho zločinca v krajine. Na 15-ročného chlapca je to dosť dobre, čo poviete?
Možno sa teraz pýtate, ako sa týmto dvaja
môže stretnúť? Na túto otázku Vám odpoviem hneď. V jeden obyčajný podvečer Day zisti, že jeho najmladší brat trpí zmutovaným vírusom, rozhodne sa ho zachrániť. Nato však potrebuje špeciálne sérum, ktoré je veľmi drahé. Vo svojej zúfalej situácii sa rozhodne ho ukradnúť z nemocnice, ktorá je jedna z najviac chránených budov. Vymyslí plán, ktorý je nie je úplne premyslený. Popri jeho úteku z nemocnice sa pokazí niekoľko dôležitých vecí... a zomrie jeden vojak. Ale kde by bola tá zápletka keby to bol len obyčajný vojak. Metias bol starší brat June, ktorý sa o ňu staral po smrti ich rodičov. Takže, keď sa June dozvie o vražde svojho jediného brata je rozhodnutá pre pomstu. Jediný a hlavný podozrivý je Day... Ale naozaj to urobil? Netají nám Republika nejaké temné tajomstvo?

...Ak sa chceš vzbúriť. choď na to šikovne a drž sa vo vnútri systému. Sama uvidíš, že je to účinnejšie ako bojovať mimo neho...

Od tejto knihy som mala naozaj veľké očakávania. Keď som ju začala čítať moje očakávania začali postupne upadať. Prvých 40 strán boli pre mňa mučením, nechápala som veľmi čo sa tam deje... Avšak mohlo to byť aj tým, že som sa úplne nesústredila, keďže moje myšlienky boli úplne niekde inde. Našťastie, ma príbeh Daya a June nakoniec dokázal vtiahnuť do deja a už nepustiť. Čítanie knihy som si vážne užila. Myslím si, že veľkú zásluhu má na tom práve štýl akým autorka píše.

..Každý deň znamená nových 24 hodín. Každý deň znamená, že znovu je všetko možné...

Príbeh je rozdelený na 2 rôzne pohľady, Daya a June. Musím uznať, že sa mi to páčilo. Autorka neuprednostnila ani jednu z postáv. Obe postavy boli rovnako dôležité. Ja ale musím podotknúť, že som si viac ma bavil príbeh z pohľadu Daya. Celkovo, myslím, že som si ho obľúbila viac ako June. Day pôsobí možno  na prvý pohľad tvrdo a tajomne ale v skutočnosti je to neobyčajne talentovaný 15-ročný chlapec, ktorý sa snaží predierať krutým svetom. Čo sa týka June.. no June mi prišla príliš namyslená? Občas som si pri čítaní hlasno vzdychla, pretože ako môj mozog to nezvládal. Nakoniec, som si June svojim spôsobom obľúbila ale nikdy nebude patriť medzi moje obľúbené knižné hrdinky.
 Čo sa týka iných postáv v knihe, tak niektoré som si ako inak zamilovala a pri iných som sa snažila niečo nerozbiť (dobre,možno trošičku preháňam). Obľúbila som si Tess, ktorá v knihe mala mať podľa mňa určite väčší priestor. 

...No...Nebezpečnejšie ako tvoja bláznivá vlámačka do nemocnice to fakt už nemôže byť...

Áno kniha určite nájdete aj romantickú linku, ktorá mi prišla prirodzená. Nebola to nútená romantika aká sa nachádza v niektorích knihách. Ako inak, v knihe nechýbala akcia, ktorej je veľa na konci a samozrejme neskutočne veľa tajomstiev, ktoré postupe zisťujeme.  Príbeh je trochu predvídateľný ale myslím, že aj tak Vás dokáže pár vecami príjemne prekvapiť. Musím uznať, že aj samotná obálky knihy sa mi veľmi páči. Čo mi na knihe však vadilo bol vek postáv. Ako..  15 rokov.. Vážne?!  Pardón ale neverím... Chápem, autorka sa asi chcela viac priblížiť mladším čitateľom ale potom buď mala upraviť to už spomínanie správanie alebo vážne urobiť tie postavy staršie. Čo mi možno ešte trošičku vadilo bol koniec knihy, neviem prečo ale po dočítaní som mala neskutočne zmiešané pocity. 

...Odvážne myšlienky... Ale som pripravený ich nasledovať?....


Každopádne, knihu môžem určite doporučiť. Možno je písane jednoduchšie a asi aj pre mladších čitateľov ale myslím si, že pokiaľ hľadáte knihu, ktorá sa rýchlo číta a nie je vôbec náročná tak je to práve Legenda.

Moje hodnotenie: 83%

Za knihu ďakujem internetovému kníhkupectvu preskoly.sk. Ak si aj vy chcete prečítať príbeh Daya a June a spoločne s nimi prežívať skutočne nebezpečné dobrodružstvo knihu si môžete zakúpiť tu.

Žiadne komentáre: