Smrteľné stroje - Walk through the world of books

Smrteľné stroje


Autor: Philip Reeve
Názov v originály: Mortal Engines
Vydavateľstvo: CooBoo
Počet strán: 312
Súvisiaci obrázok
Popis knihy:

 Pozor: Londýn je nenásytný! Nie je to však mesto, ktoré poznáme. Londýn je mobilné mesto budúcnosti. Po zničujúcej Šesťdesiatminútovej vojne sa všetky mestá zmenili, vysadli na kolesá a pohyblivé pásy a križujú pustatiny ako krvilační predátori – lovia a priživujú sa na menších mestách. A Londýn vyrazil po rokoch na lov. V meste sa však schováva niečo smrteľne nebezpečné. A nie je to dievča s jazvou na tvári, dýkou v rukách a túžbou po pomste v očiach. Prekliata budúcnosť! Mobilné mestá. Robotickí lovci. Tajná zbraň, ktorá dokáže rozprášiť svet. Chceš to zažiť? Vyskoč na palubu Londýna. Daj si pozor na mechanických nájomných vrahov. A nenakláňaj sa cez zábradlie. Keď spadneš, nik sa po teba vracať nebude!

Môj názor:

Súvisiaci obrázokDámy a páni, vítam Vás vo svete, ktorý je zničený Šesťdesiatminútovou vojnou. Svet sa zmenil. Mestá vysadli na kolesá a stali sa predátormi, ktoré lovia menšie mestá. A náš príbeh, začína práve v takomto meste, presnejšie v Londýne. Londýn po veľmi dlhej dobe opustil svoju skrýš a vydal sa na lov. Obyvatelia Londýna sú nadšený...
Jeden z našich hlavných hrdinov, Tom je sirota. Je učeň tretieho stupňa cechu historikov a povedzme si úprimné, nemá práve najľahší život. Svojim spôsobom je so svojím životom spokojný. Avšak, nejakou veľkou náhodou sa jeho život zmení. Keď Londýn prehltne menšie mesto, Tom je za trest nútený ísť do Brucha (Brucho je také niečo ako spodok mesta kde sa odohrávajú najťažšie práce) aby pomohol nejakému historikovi prezrieť odpadky čí náhodou nenájdu niečo čo by sa hodilo múzeu.
V bruchu sa nestretne len tak s nejakým historikom ale s hlavným historikom Valentinom a jeho prekrásnou dcérou Katherinou. Strašný večer, ktorý očakával, sa už nezdá taký strašný.   Tom sa snaží na nich so všetkých síl urobiť dojem...  Večer sa pomaly končí keď sa zrazu na hlavného historika vrhne dievča s nožom v ruke. Čo sa stane potom?

...,,Hej, to je jedna z mojich najlepších košieľ."
,,Takže?" Odpovedala bez toho aby naňho pozrela. ,,Je to jedna z mojich najlepších nôh."...

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt mortal engines fanartTom dievča odhodí, začne sa naháňačka, ktorá skončí tým, že obaja vypadnú cez okraj a ocitajú sa mimo mesta.  A takto Tom spolu s Hester sa vydávajú na cestu späť do Londýna. Obaja majú na to svoj vlastný dôvod, ktorý sa dozvieme postupne. Ich cesta je však naozaj strastiplná. Budú chvíľu učiť pirátov etikete, budete bojovať s robotníckym nájomným vrahom, spoznáte nové mestá, ľudí... Pridáte sa k nim?
Okrem toho, v Londýne sa dejú naozaj tajuplné veci. Kath sa vydá na vyšetrovanie, ktoré jej odhalí vecí, ktoré skutočne nečakala ani v najhorších nočných morách. Ale má nádej, že keď sa jej otec vráti z výpravy na, ktorú ho poslal primátor, dá veci do poriadku. Ale čo ak nie? Budete spolu s Kath zažívať prvú lásku a nakoniec aj obrovskú bolesť?

...Ty nie si hrdina a ja nie som krásna a pravdepodobne nám nebude dopriate žiť až do smrti," povedala. ,,Ale sme spolu, sme živý a všetko sa na dobré obráti."...

Túto knihu som si všimla u niekoho na instagrame a nejako veľmi ma nezaujala. Ale pred Vianocami som keď som bola v kníhkupectve som si ju vybrala k pod stromček. A absolútne to neľutujem, vôbec som nečakala, že sa do tejto knihy tak zamilujem. Ani neviem kedy a tento svet ma úplne pohltil. Nedokázala som tú knihu odložiť. Autorov štýl písania mi veľmi sadol.
Každá postava bola vykreslená skutočne pútavo a nie len tie hlavné (aj vedľajšie postavy Vás skutočne prekvapia). Ich príbehy a tajomstvá Vás skutočne dostanú. Navyše, obrovské plus vidím v tom, že v knihe sa všetko netočí okolo romantických citov. City postáv sa prehlbovali pomaly.. nebolo to také náhle a pompézne ako vo väčšine kníh. Páčilo sa mi to a veľmi.
Na knihe mi v podstate nevadilo vôbec nič. Teda, miestami mi vadila naivita Kath ale myslím, že keby som bola na jej miest správala som sa rovnako. Oh vlastne áno, vadilo mi, že celú knihu, takmer každá postava vravela aká je Hester škaredá a znetvorená. Najmä Tom si to myslel v podstate v celej knihe a takmer na každej 10 strane to bola jeho myšlienka...
 A ten koniec?! To bolo akože čo?! Nebola som pripravená na niečo také a myslím, že ešte pár dni sa budem z toho spamätávať.
Obálka knihy je taká jednoduchá ale predsta nádherná. Kniha je taktiež rozdelená na 2 časti. Prvá časť obsahuje 23 kapitol, druhá časť 14 kapitol. Navyše, kniha má na konci obsah čo ja osobne milujem. Rada totiž viem, že koľko strán ma jednotlivá kapitola. 
 Knihu Vám skutočne odporúčam. Dúfam, že Vás mobilný svet pohltí rovnako ako mňa.

Moje hodnotenie: 96%

Žiadne komentáre: