Divka z inkoustu a hvezd - Walk through the world of books

Divka z inkoustu a hvezd

Autor: Kiran Millwood Hargave
Názov v originály: The girl of ink and stars
Vydavateľstvo: Fragmet
Počet strán:228

Popis knihy:

Od chvíle, čo na ostrov dorazil guvernér Adori, nikto nesmel prekročiť hranicu medzi Gromerou a zbytkom ostrova. Isabella ale aj tak sníva o tom, že raz preskúma každý centimeter Zabudnutého územia, ktoré leží hneď za hranicami. Svoj sen si splní, keď zmizne jej najlepšia kamarátka a Isabella sa votrie do skupiny, je predsa dcéra kartografa. Kto iný by mal previesť skupinu nebezpečným územím s pomocou len máp a hviezd?

Môj názor:


 Ocitáme sa na ostrove menom Joya, v mestečku Gromerou. Začína nový deň a naša hlavná hrdinka sa prebúdza. Jej ráno je úplne obyčajné, ako každé iné. Sadá si k raňajkám so svojim otcom. Isabella sa chystá na prvý deň, nového školského roka. Cestou do školy sa má stretnúť so svojou najlepšou kamarátkou, dcérou guvernéra, Lupe. Znie to ako úplne normálny deň, však? Spoločne prídu do školy, ktorá je...  zrušená? Navyše je aj zákaz vychádzania? Isabell začína mať nepríjemný pocit, že to všetko má niečo spoločné s ranným stretnutím matky jednej s jej spolužiačky. Jej nepríjemné obavy sa potvrdia. Našlo sa mŕtve telo dievčaťa.. A tú sa príbeh začína trošičku komplikovať. Už to prestáva vyzerať ako úplne obyčajný deň.
   Isabell sa poháda s Lupe. Isabell sa vracia domov, jej otca odvedú do väzenia. Aby toho nebolo málo, Isabell ešte nájde papierik, na ktorom jej Lupe píše, že odchádza nájsť vraha do Zabudnutého územia.  Isabell prestrojí za chlapca, pripojí sa k pátracej skupine...
  Samozrejme, že nájdu Lupe ale týmto to, však ešte nekončí.. Ich ostrov ohrozuje netvor z dávnych bájí...

...Každý z nás si na koži, v spôsobe chôdze, dokonca i v tom, ako rastie, nesie mapu vlastného života...

    Táto tenká knižôčka, Vás na prvý pohľad zaujme svojou nádhernou obálkou. Vnútri je rovnako nádherne graficky spracovaná. Okrem obálky Vás určite zaujme aj anotácia knihy. Je to niečo iné. Kniha o kartografii? Akože to je vážne epicky a originálny nápad. Táto kráska je rozdelená na štyri časti: Ostrov Joya,Zabudnuté územie, Labyrint, Kdesi v západných moriach.
V prvej časti Ostrov Joya sa zoznamujeme s postavami, s ich životom, históriou a ostrovom. Dozvedáme sa o živote Isabell o jej vášni k mapám a o jej sne preskúmať zabudnutú časť ostrova. V druhej časti, sa jej ten splní. Okrem toho, nájde svoju najlepšiu kamarátku a takmer ich zjedia pekelní psi, len tak medzi rečou.... V tretej časti, tá bola moja najobľúbenejšia, sa naše hrdinky postavia dávnej mýtickej postave. Úprimne, táto časť mi trošku zlomila srdce. A v poslednej časti... V poslednej časti pokračujú naše postavy vo svojom  obyčajnom neobyčajnom živote.

...Nasaď si medailón Lupe. Už nikdy sa ho nezbavuj. Je súčasťou našej histórie. Je súčasťou nášho príbehu...


  Noo, o tejto knihe som počula veľa zlého a úprimne? Neprišla mi vôbec zlá. Samozrejme, nebola to vôbec najlepšia kniha akú som kedy čítala ale neľutujem, že som si ju prečítala.
Začiatok knihy bol taký priemerný ale čím sa dej viac rozvíjal tým ma kniha zaujala viac a viac. A koniec knihy som vážne zhltla. Autorka vie písať naozaj pútavo ale nemôžem povedať, žeby mi jej štýl písania nejako extra sadol. Ani postavy ma veľmi nezaujali. Nechcem povedať, že ma vôbec nezaujímalo čo sa s nimi stane ale... Ale vlastne áno. Jediná postava v knihe, ktorá mi naozaj prirástla k srdcu bola Lupe. Avšak, páčilo sa mi ako bolo opísané kamarátstvo. Prišlo mi tak skutočné. Čo sa ale týka Isabell prišla mi taká ničím nezaujímavá.
Určite, veľký plus ma kniha za originálny nápad. Ale veľké mínus zato, že prvky fantasy sa tam výraznejšie objavujú bohužiaľ až ku koncu knihy. Inak tam sú naznačené len formou príbehov, ktoré si postavy rozprávajú medzi sebou.
Kniha je písaná pre mladších čitateľov, čo je aj vidieť na jednoduchosti deja. Myslím, však, že aj keď ste starší a máte chuť prečítať si niečo nenáročné táto kniha môže byť dobrá voľba. Dôležité je ísť do tejto knihy s tým, že nebudete mať vysoké nároky... Potom Vás prijemne prekvapí. Pretože príbeh vie byť miestami skutočne magický.

Moje hodnotenie:  78%

Za knihu ďakujem internetovému kníhkupectvu preskoly.sk. Ak aj Vy chcete objaviť tajomstvá ostrava Joya knihu si môžete zakúpiť tu.

Žiadne komentáre: