Divoká píseň - Walk through the world of books

Divoká píseň

Autor: Victoria Schwabová
Názov v originály: This Savage Song
Vydavateľstvo: CooBoo
Počet strán: 335

Popis knihy:

Vitajte v temnom meste Verity, kde nájdete všetko len nie bezpečie..... Pretože toto miesto ohrozujú monštra, ktoré sa zrodili z násilia. Kate túži byť tak nemilosrdná ako jej otec, ktorý vládne severnej časti Verity.  Necháva monštra voľne sa potulovať po meste a vyberá peniaze od ľudí za ich bezpečie. Po piatich rokoch sa Kate konečne vracia z internátnych škôl a chce dokázať otcovi, že je rovnako krutá ako on. August chce byť človek. Ale nie je. Je monštrum, ktoré dokáže kradnúť duše pomocou hudby. Jeho otec riadi južné mesto a snaží sa chrániť nevinných. August je jeho tajná zbraň. Ich mesto je rozdelené. Ich mesto sa rozpadá. Kate a August sú jediný, ktorí chápu obe strany a jediný ktorí sú schopný niečo urobiť. Pritom sú tak rozdielny...Ale ako sa môže človek rozhodnúť, či bude hrdina alebo zloduch, keď je ťažké rozhodnúť, čo je čo?


Môj názor:





 Ocitáme sa v meste Verity, ktoré je rozdelené na dve časti. Severná časť je plná príšer, tu si musíte na za bezpečie platiť. Ak nie... Tak vás môže príšera kedykoľvek prekvapiť. Južná strana...je relatívne bezpečná. Musíte si ale dávať pozor aby vás nezačal prenasledovať tieň a vaša duša aby nezmenila farbu z bielej na červenú, pretože ak sa tak stane...prídu si po vás sunaji. Tí vás najskôr okúzlia svojou nádhernou hudbou a potom vám ukradnú dušu. 
Medzi severnou a južnou stranou mesta, zatiaľ panuje veľmi krehké prímerie. A práve na oboch stranách mesta, žijú naše hlavné postavy.  Kate a August, ktorí sú možno na prvý pohľad možno rozdielny. Pretože, jeden z nich je príšera a druhý je rozmaznané dieťa. Ale, čo ak nejakou zhodou náhod budú musieť čo ja viem napríklad bojovať o svoj život a pri tom zistia, že až tak rozdielny nie sú? Popri tom sa im možno aj podarí nejako zachrániť aj ich mesto...


... Chceš sa cítiť nažive, však? Nezáleží na tom, či si človek alebo príšera. Život bolí.... 

   

O tejto knihe som počula samé chváli. Už dlhšiu dobu som si ju chcela prečítať ale bála som sa, že ma sklame. Počas čítania prvých strán som si naozaj myslela, že ma táto kniha sklame. V deji som bola úplne stratená, nechápala som čo sa deje a prečo sa to deje. Dej na vás ide priamo, autorka nám od začiatku nevysvetľuje veľa, preto máte pocit, že ste stratený. Našťastie, čím sa v deji posúvate viac dopredu tým chápete viac a viac. Páčilo sa mi to, pretože do knihy som sa skutočne zamilovala postupne. Postupne som objavovala svet príšer a ľudí, ktorí v ňom žijú. Victoria Schwab píše naozaj neskutočne a už sa teším keď si od nej prečítam ďalšie knihy..Ale späť k Divokej písni...


... Príšeri a príšerky, veľké i malé, vás by si, detičky, k večeri dali.... 


Kniha je rozdelená do 6 častí: Predohra, Verš prvý SMIEM PROSIŤ, PRÍŠERA?, Verš druhý ČO PRÍŠERA UVIDÍ, TO PRÍŠERA UROBÍ, Verš tretí UTEKAJ, PRÍŠERA, UTEKAJ, Verš štvrtý V TVÁRI TVÁR, Elegie. Musím povedať, že som si takéto rozdelenie časti kníh sa mi neskutočne páčilo. Každá z týchto časti, je lepšia a lepšia ako predchádzajúca.
Postavy, v tejto knihe sú vykreslené veľmi dobre. Hlavné postavy, Kate a August sú skutočne protiklady. Kate, je navonok vážne silná a odhodlaná, no vo vnútri musí bojovať s vlastnými démonmi. Kate som si zamilovala, pretože ju autorka neidealizovala. August on je proste zlatíčko.
Je to príšera, ktorá nechce byť príšerou. Je ochotný urobiť všetko preto aby sa ňou nestal úplne. Jeho príbeh, to ako sa tu ocitol, ako sa cítil keď niekomu bral dušu... Bolo niečo neskutočne. Nechápem ako autorka mohla takto úžasné napísať nejakú postavu. Naozaj sa snažím nenapísal žiaden spoiler, ale pri konci to čo urobil ma úplne prekvapilo. To čo sa z neho stalo... A viete čo bolo úplne najlepšie? Určite ste čakali, že medzi Augustom a Kate vznikne láska ale musím vás sklamať. Medzi nimi bude priateľstvo, ktoré je podľa mňa miliónkrát lepšie ako láska. Konečne, kniha v ktorej medzi hlavnými postavami vznikne niečo hlbšie a krajšie ako len láska. Okrem Augusta a Kate je v knihe samozrejme mnoho postáv, ktoré vo vás zanechajú buď naozaj pozitívny dojem alebo negatívny. Ilsa, je sestra Augusta, taktiež je sunaj ale je neskutočne silná a dozvieme sa o nej v knihe plno prekvapení.


... Zaspievajú ti pesničku a ukradnú ti dušičku.... 


Kniha je možno občas trochu predvídateľná ale verte mi, autorka vás dokáže v niektorích častiach riadne prekvapiť. V knihe je plno napätia a akcie. Vlastne, už na prvých stranách na nás čaká akcia. Myslím, že túto výnimočnú knihy by si mal prečítať každý. Pri knihe sa zasmeje, zamilujete a budete v napätí.
Nezabúdajte, príšeri sa skrývajú v tme, takže si dávajte pozor...

Moje hodnotenie: 94%

Za knihu ďakujem internetovému kníhkupectvu preskoly.sk. Chcete aj Vy objaviť mesto príšer Verity? Pokiaľ áno, knihu si môžete zakúpiť tu


Žiadne komentáre: