Pan tieňov - Walk through the world of books

Pan tieňov


Autor: Cassandra Clare
Názov v originály: Lord of Shadows
Vydavateľstvo: Slovart
Počet strán:608

Popis knihy:

Mladá tieňolovkyňa Emma Carstairsová pomstila smrť rodičov, no nedokáže nájsť pokoj v duši. Jej priateľstvo s Julianom Blackthornom totiž prerástlo v obojstrannú náklonnosť. No láska medzi parabataimi je zakázaná, lebo ohrozuje životy tieňolovcov. Mohla by od Juliana utiecť, ale Blackthornovcov ohrozujú nepriateľské sily na všetkých frontoch. Len oni totiž dokážu získať prastarú knihu čarov, po ktorej túžia hlavne féri. Na obzore však povstane nový nepriateľ: Pán tieňov – Nesílijský kráľ vyšle svojich najmocnejších bojovníkov, aby zahubili každého, komu prúdi v žilách blackthornovská krv, a získali knihu čarov. Julian objaví jediný spôsob, ako sa zachrániť. Lenže s takou cenou za prežitie nikto nerátal a splatiť ju bude treba krvou.



Môj názor:

Recenzia môže obsahovať spoileri, najmä pokiaľ ste nečítali prvý diel
 
“The storm calls to you as it calls to me, does it not?” (Anyone else notice how in this drawing, Julian looks wary and apprehensive, but Emma looks completely in her element?) • • • {Fandom: The Dark Artifices by Cassandra Clare} • • • {Art Credit: @cassieclare1} • • • • •    Pán tieňov je druhý diel zo série Tajomná temnota. Príbeh, ktorý nám táto kniha však ponúka je celkom dosť zamotaný, čo mi miestami nevadilo a miestami ma to nudilo.
Kniha začína v losangelskom inštitúte, kde sa naši drahí hrdinova dozvedia, že bude mať nemilú návštevu vo forme Centúrionov. Tí majú za úlohu nájsť telo Malcolma. Obyvatelia inštitútu, však nie sú vôbec nadšený z ich prítomnosti.

 ...Fikcia je pravda, aj keď nie je fakt. Ak budeš veriť len faktom a zabudneš na príbehy, tvoj mozog bude žiť ale tvoje srdce zomrie....

   Veci sa trochu ešte skomplikujú, keď sa pred inštitútom objaví vodca divej honby Gwyn a oznámi, že Kieran je v zajatí svojho otca Nesílijkeho káľa, ktorý je naozaj krutý. A... chce ho zavraždiť... Preto sa Emma, Julian, Cristina a Mark ocitajú vo Férii. Ich cesta, je však veľi zložitá a zisťujú, že temný kráľ chystá niečo proti nefilom.
   Medzi tým, čo sú naši štyria hrdinovia vo Férii tak losangelský inštitút napadnutý a pôvodný obyvatelia tohto inštitútu  musia utiecť do Londýna, pretože tiene minulosti možno nikdy nezmiznú.

...Myslím, že nikdy nemôžeme úplne vykoreniť lásku. Myslím, že tam kde bola láska budú vždy uhlíky, pretože zvyšky ohňa prevyšujú plameň....

cassandraclare: “Mark and Cristina in the ballroom in LORD OF SHADOWS. Art by Loweana. (Some of you may have seen this before if you’re subscribed to my newsletter where I post art and snippets early!...  Myslím, že tu končí všetko čo Vám môžem povedať o knihe bez toho aby som niečo dôležité vynechala.
Avšak, v knihe Vás čaká: zložitý vzťah medzi Emmou a Julianom (ako inak), bližšie sa pozrieme na vzťah Cristiny, Marka a Kierana, zamilujeme si vyšetrovateľskú trojicu (Kita, Livy a Tiberiusa), zistíme prečo Diana odmieta miesto vedúcej inštitútu a samozrejme, v knihe je plno napätia, bojov a tajomstiev. Oh navyše, v knihe sa môžete tešiť na Magnusa a Aleca.
  
 ...,,Catarina vytvorila Bermudský trojuholník?"
,,Nebuď smiešny Alexander. To bol Ragnor."....

"They crashed together like stars colliding, and then he was kissing her"  Artist: Black-Hana   Characters: Cassandra Clare  Social Network: Tumblr    #shadowhunters #nephilim #warrior #cassandraclare #fanart #emmacarstairs #emma #carstairs #julianblackthorn #julian #blackthorn #love #parabatai #tda #ladymidnight #kiss #jemma   Aby som bola úprimná, tento diel ma nebavil až toľko ako predchádzajúci. Miestami som sa musela ku knihe nútiť. Mám pocit, že v knihe sa stalo naozaj veľa vecí a občas som nestíhala  vnímať čo sa práve stalo. Aj napriek tomu, si myslím, že kniha je napísaná veľmi dobre. Cassandra vedela presne čo robí.
V knihe samozrejme nechýba romantika. Medzi jednotlivými postavami sa vyvíjali buď už to nové vzťahy alebo sa dookola riešili staré. Napríklad mne úprimne liezol na nervy vzťah Emmy a Juliana. Nech sa stalo hocičo, stále riešili len to aký sú zranený, že nemôžu byť spolu, ako túžia jeden po druhom.... Dobre, chápem, že ich to ničilo ale dejú sa aj dôležitejšie veci na, ktoré je nutné sa sústrediť. Emmu som si v prvej knihe naozaj obľúbila ale v tejto mi po väčšine len liezla na nervy.
Avšak, vzťah , ktorý som si naozaj obľúbila bol medzi Cristinou, Markom a Kieranom... A možno nový vzniknutý vzťah medzi Dianou a Gwynom?
Ale aj tak si myslím, že najlepšie časti z knihy boli keď sa na scéne objavili Kit, Livy a Tibérius. Bavili ma dialógy medzi nimi, ich dobrodružstvá, rozhovory, pohľady na svet...Boli odvážny a pre svojich blízkych by boli ochotný urobiť všetko. Kita som si zamilovala.. Vlastne všetkých troch...
Mrzí ma však, že Dru má tak málo miesta v každej knihe. Aj keď vyskytovala sa v tejto knihe viac ale stále mám pocit, že nie dostatočne. Menej Emmy a Juliana a viac Dru!!!
Navyše, Centúriovia/Kohorta (organizácia, ktorá je za zrušenie meriu tieňolovcov a dolnosveťanov) oh tých som skutočne nenávidela. Ja.... Vám ani neviem povedať prečo. Myslím, že ak ste knihu čítali rozumiete prečo... a ak nie a rozhodnete sa ju prečítať určite to pochopíte.
Musím priznať, že moje hodnotenie tejto knihy zachránil koniec. Počula som, že ľuďom ten koniec nepriniesol WOW efekt. U mňa to bolo naopak. Bol to niekoľkonásobný WOW efekt. A ten WOW efekt mi zlomil srdce...
Áno, svojím spôsobom Vám knihu určite odporúčam, pretože sa pri nej pousmejete, zamilujete sa, zlomí Vám trochu srdce a zavedie Vás do rôznych kútov sveta.. Navyše, spoznáte aký vedia byť féri a na chvíľu sa znovu povozíte s Divou honbou po oblohe. Kto by odmietol?

Moje hodnotenie: 79%

Žiadne komentáre: