Magnus Chase a Bohovia Asgardu: Prastarý meč - Walk through the world of books

Magnus Chase a Bohovia Asgardu: Prastarý meč




Autor: Rick Riordan
Názov v originály: Magnus Chase and the Gods of Asgard- The sword of Summer
Vydavateľstvo: Fragment
Počet strán:496

Popis knihy:
Magnus Chase žije na ulici a spáva pod mostom. Za šestnásť rokov svojho života už zažil viac hrôz a nebezpečenstva než hociktorý dospelý. No to najhoršie ho ešte len čaká!
Pretože bohovia Asgardu sa chystajú na vojnu a príšery severskej mytológie--obri, trolovia, vlci a ešte väčšie hrôzy- pripravujú súdny deň. Treba prehľadať deväť svetov a nájsť zbraň stratenú tisíce rokov!

Môj názor:
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt magnus chase fanart
Príbeh sa začne tým, že náš hlavný hrdina... zomrie. Ocitne sa vo Valhalle, kde zisťuje, že nie je len tak obyčajný smrteľník. Valhalla, je hotel pre hrdinov, ktorí zomrú so zbraňou v ruke. Magnus sa tam ocitá vďaka valkýre Sam. Ale, patrí do Valhally? Podľa všetkého, nie.
 Magnus sa dozvedá, že jeho otec je láskavý boh Frey, ktorý je boh jari, leta, hojnosti... v skratke všetkých pekných vecí. Okrem toho mu normy, predpovedajú veľmi znepokojujúci osud. A medzi tým ešte Sam príde o prácu valkýry.

....Zle zabitý, zle vybraný
Valhalou nebude lapený...

Lenže, čo by to bolo za knihu, keby hlavný hrdina nedostane nejakú takmer nemožnú úlohu. Úlohou Magnusa a jeho priateľov- Sam, trpaslík Blitz a elf Hearth, ktorý je navyše nemí... takže, ich úloha je nájsť prastarý meč a oddialiť Ragnarok (Ragnarok je deň skazy/ posledného súdu, kde sa najstatočnejší bojovníci pridajú k Odinovi proti Lokimu a obrom v boji na konci sveta).
Počas svojho dobrodružstva sa stretnú s hovoriacimi kozami, porozprávajú sa s Thorom, ktorý ma veľmi rád Hry o tróny a ešte mnoho ďalších skvelých vecí.

....Mýty sú jednoducho príbehy o pravdách, na ktoré sme zabudli....

Kniha je veľmi nenáročná s rýchlym dejom. (hneď na začiatku sa dozvedáme, že náš hlavný hrdina zomrie). V tomto svete, naozaj nemôžete veriť ničomu (ani veveričkám, pretože možno sú to krvilačný vrahovia).Spoločne s Magnusom a jeho priateľmi sa dozvieme viac o severskej mytológii . Okrem Thora, Lokiho, Odina sa zoznámime s ďalšími bohmi a svetmi, pretože náš svet je len jeden z deviatich svetov.

Postavy v knihe si zamilujete. Každá je výnimočná. Postupne, ako ide dej, odhaľujeme tajomstvá. Sam, nie je len obyčajná valkýra ale je dcéra mocného boha, akého? To sa dozviete v knihe... Magnus, no on je proste odvážny 16 ročný chalan. Je vtipný, drzý a vedomie vlastnej smrti bral celkom v pohode. Osobne, som si ale asi najviac zamilovala Blitza a Hearthona, táto dvojka je proste dokonalá.

...,,Nenávidím tento plán," povedal som. ,,Poďme na to."....

   Rick Riordan je taktiež autorom série o chlapcovi menom Percy Jackson a úprimne, mám pocit, že aj keď autor napíše nejakú novú knižnú sériu, nedokáže sa rozlúčiť s Percym a jeho priateľmi. Pretože aj na konci knihy sa Magnus stretáva s niekym so série Percy Jackson a úprimne, neviem povedať či mi to vadí alebo nie.
 
Ale ku knihe neviem povedať asi nič zlé. Zamilovala som si ju pretože ma dokázala rozosmiať. Dokonca, aj pri názvoch kapitol sa občas pousmejete.  Raz som ju čítala v autobuse, keď som šla domov, vedľa mňa sedel jeden chlapec a ja som sa niekoľkokrát nahlas zasmiala. A čo mi prišlo milé, párkrát sa pousmial aj on, pretože začal čítať spolu so mnou. Také niečo sa mi ešte asi nikdy nestalo a potešilo ma to.
   Na záver, Vám knihu určite s čistím srdiečkom odporúčam. Ak váhate, kvôli tomu, že kniha je určená pre mladších čitateľov, verte mi, to nie je vôbec prekážka. Pri knihe si oddýchnete a nebudete ani vedieť ako Vám stránky bežia.

Moje hodnotenie: 94%
 


 

Žiadne komentáre: