Koruna z temnoty - Walk through the world of books

Koruna z temnoty

Autor: Sarah J. Maas
Názovoriginály:Crown of Midnight
Vydavateľstvo: Slovart
Počet strán: 392

Popis knihy:
Osemnásťročná Celaena Sardothien je odvážna, statočná i krásna - dokonalá kombinácia pre najnebezpečnejšiu nájomnú vrahyňu a mladú dámu, ktorá dokáže zlomiť srdce nejedného muža. No aj keď porazila súperov v nezmyselnom kráľovom turnaji a stala sa jeho osobnou popravčou čatou, nezískala ani náznak slobody. Otročenie v soľných baniach bolo v porovnaní so službou kráľovi prechádzka ružovou záhradou. Kráľ, ktorý zo skleneného trónu vládne pevným žezlom, je totiž najzlovestnejším a neporaziteľným nepriateľom celého kráľovstva. Kráľovstvom otriasajú správy o vzburách otrokov a v uliciach Riftholdu sa šepká o povstaní. 

Celaena dostane za úlohu vznikajúcu revolúciu krvavo potlačiť. Ale ako môže bojovať proti vzbúrencom, keď s nimi súhlasí? Pridá sa k povstalcom za cenu životov svojich najbližších? Neľútostná nájomná vrahyňa sa nezastaví pred ničím - ale kráľ Adarlanu tiež nie...

Môj názor:

Druhá časť knihy začala tam, kde skončila prvá. Calaena sa stala
 kráľovov dýka, takže sa zbavuje pre kráľa nepohodlných ľudí. 

...Niektoré veci počuješ svojimi ušami. Iné počuješ svojim srdcom....

Avšak, kráľovstvom otriasajú správy o zbure v hlavnom meste. Ako sa dalo čakať, kráľ vyšle Celaenu aby zavraždila vodcu zbury, Archera. Archera, poznala ešte predtým ako bola uväznená. V tomto momente sa Celaena dostáva do jadra zbury....

...Potom sa Celaena a kráľ Aderlanu na seba usmiali. A bola to jedna z najdesivejších vecí, aké kedy Dorian videl.... 

Okrem zbury musí Celaena riešiť aj svoj osobný milostný život. Milostný trojuholník sa už svojím spôsobom rozpadol. Celaena a Chaol tvorili v knihe klasický zaujímavý pár. Preto mi jedna časť knihy vyslovene zlomila srdce... Ich vzťah sa v knihe menil.

.. Chaol však urobil k nej jeden krok. Jeden krok, potom povedal: 
,Milujem Ťa.'...

Ako inak, aj tejto knihe nechýbalo nádherné opísané priateľstvo medzi Nehemiou a Celaenu. Preto mi niektoré časti knihy doslova lámali srdce. Bohužiaľ, priateľstvo medzi Dorianom a Chaolom chladlo.... Avšak, musím povedať, že som zbožňovala duo Celaena a Dorian. Ich vzťah bol plný skutočnej priateľskej lásky.

...,Keď to pochopíš, pamätaj si, žeby to pre mňa nič nemenilo. Aj tak by som si vybrala teba. Za akýchkoľvek okolností by som si vybrala teba.'...

Postavy sa celú knihy vyvíjali. Objavili sa aj nové postavy, ktoré môžu mať väčší význam v ďalších knihách.
Oh, čo ešte musím zmieniť a možno to bude aj menší spoiler ale v hrade číha stále veľké nebezpečenstvo, s ktorým si bude musieť Celaena poradiť... Nejako...
A nákonci vás kniha zlomí a nedokážete sa ubrániť slzám.

..., Už nie si môj priateľ'... 

Musím povedať, že koniec asi prekvapí každého, kto nie je ako ja a nevyhľadáva spoilery. Takže, pokiaľ ste knihu nečítali, tak nebuďte ako ja a nechajte sa prekvapiť.
Musím úprimné povedať, že knihu som nedokázala pustiť z ruky. Aj keď ma začiatok veľmi nebavil stále som musela pokračovať v čítaní, autorka píše pútavo. Celkovo knihu som si zamilovala. Najskôr som sa zamilovala do obálky a hneď potom do príbehu... Určite, pokiaľ ste knihu nečítali tak vám ju môžem len a len odporučiť. Pretože svet a postavy, ktorý vytvorila SJM vás chytia a už nikdy vás nepustia.

Moje hodnotenie:89%


2 komentáre:

  1. Naozaj krásna recenzia a určite si túto knihu prečítam.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dúfam...pretože je tak ťažké nepovedať ti čo sa stane.
      A ďakujem ❤️ ❤️

      Odstrániť