Nyxia - Walk through the world of books

Nyxia

Autor: Scott Reintgen
Názov v originály: Nyxia
Vydavateľstvo: KingCool
Počet strán: 392

O knihe:
Nejmocnější zbraň. Nejvyšší cena. Vítěz bere vše. Nyxia – nejcennější látka ve vesmíru dokáže proměnit váš bídný život v lesk a slávu. Ale při pokusu o její získání můžete ztratit víc než jen čas. Troufnete si kvůli ní i zemřít? Život Emmetta Atwatera rozhodně není procházka růžovou zahradou. Jeho matka bojuje s rakovinou, otec neustále pracuje, aby uživil rodinu. Jednoho dne se naskytne příležitost, jak rodinu navždy zabezpečit. Příležitost, která ho možná bude stát život. Přesto Emmet neváhá a přihlásí se do projektu Genesis 11, kde s dalšími chlapci a děvčaty z celého světa trénuje pro vesmírnou misi. Pouze osm z nich bude vybráno pro cestu na planetu Eden, kde se nachází vzácná látka Nyxia, a získá bohatství a slávu. Jenomže cesta za vítězstvím je může stát život. Emmett se bude muset postavit tváří v tvář konečnému rozhodnutí: vyhrát za každou cenu, nebo najít způsob, jak bojovat a zůstat dobrým člověkem.

Môj názor:
   Čo všetko ste schopný urobiť pre lepší život svojej rodiny? Boli by ste ochotný prihlásiť sa do vesmírneho programu, ktorý je extrémne tajný? Náš hlavný hrdina Emmett sa to takého programu prihlási. Pre svoju rodinu je ochotný urobiť všetko.. Emmett spolu s ďalšími 9 odletí do vesmíru, smerujú na planétu, ktorá ukrýva najmocnejšiu hmotu na svete-Nyxiu. Ale ich miesto, nie je také isté ako by sa mohlo zdať. Cesta trvá rok, za ten rok budú medzi sebou súťažiť a učiť sa novým veciam, popritom si musia zbierať body. Výpravy na planétu sa z 10 zúčastnia 8, takže si asi viete predstaviť atmosféru, ktorá bola medzi nimi... Cestou ich všetkých čaká niekoľko prekvapí a zrád.
Zmení táto súťaž 10 mladých ľudí?

... S maskami na tvárach vyzerajú ako banda superhrdinských outsidru.... 


 Musím povedať, že táto kniha má zaujala najmä svojim obalom. Keď som ju uvidela po prvýkrát na živo vážne som na chvíľu stratila reč... Len som tak sedela, držala ju v ruke a obdivovala ju. Po prvotnom nadšení som ju otvorila a pustila som sa do čítania... Od začiatku som bola z knihy trochu sklamaná, počula som na ňu neskutočnú chválu, takže som čakala niečo úžasné. Autor nás uvádza priamo do deja. Niekoľkokrát som sa stratila, pretože som si uvedomila, že pri čítaní nedávam pozor. Emmett ako hlavný hrdina mi prišiel nezaujímavý, mal tragicky príbeh to samozrejme ale... Chudobný chlapec, ktorého matka zomiera na rakovinu a zrazu náš hrdina dostane ponuku, ktorá sa neodmieta. Nič nové. Navyše, ani vedľajšie postavy ma veľmi nezaujal. Nevedela som sa do nikoho vcítiť.

... Ten pohľad si ukladám po N ako Nepriateľ... 

   Ale našťastie, v nejakom bode ma kniha skutočne začala baviť a nechcela som prestať čítať. Ale zásluhu na tom nemal Emmett a ani príbeh. Kniha má začala baviť práve najmä vedľajším postavám, ktoré boli neskutočne dobre vykreslené a neskutočne rozmanité. Chcela som o nich vedieť viac. Katsu, Bilál, Kaya, Azima, Jaime a Jasmine sú postavy, ktorím som fandila. Katsu, ma dokázal rozosmiať svojimi váááážne hlúpimi vtipmi. Azima, Jasmine a Jaime ma zaujali ani neviem prečo, mala som taký pocit, že nich niečo je. Bilál bol skutočne zlatíčko, je to typ človeka, ktorý vám vždy rad pomôže, stále sa na Vás úprimne usmieva. Kaya, ona je.. Je to úplne úžasna postava. Je vtipná, milá, dokáže neskutočne dobre vymýšľať rôzne stratégie... Vďaka Kayai som si postupne obľúbila aj Emmetta. Medzi Kayaou a Emmettom sa vytvorilo priateľstvo. Vážne, len priateľstvo, ktoré síce mohlo prerásť aj v niečo viac aaaale kvôli veciam, ktoré sa stali to skončilo pri priateľstve. Rada by som sa ešte vyjadrila Emmettovi. Vadilo mi na ňom to ako často presviedčal sám seba, že nie je zlý človek. Že ho táto loď a Babylon(firma, ktorá je zodpovedná za túto vesmírnu cestu) nezmenia. Navyše v niektorích častiach mi vážne liezol na nervy a prekrúcala som očami.  Ale ako som písala, vďaka Kaya som si ho nakoniec obľúbila, pretože skutočne dospel.

... na osamelého astronauta a jeho mŕtvu kamarátku. Na jeho prázdne srdce, na tú mučivú stratu. Teraz už nemusím predstierať, že tomu chlapcovi rozumiem. Teraz už nie... 

 
Tak, ako má príbeh nebavil na začiatku som sa do príbehu zamilovala. Autor nám postupne vysvetľuje a odhaľuje mnohé veci. Kniha je rozdelená na 3 časti. Prvá časť- Posádka zlomených--sa odohráva na vesmírnej lodí a trochu pripomína Hry o život ale namiesto toho aby naši hrdinovia sa zabíjali navzájom zabíjajú sa len akože (používajú avatarov). Pri konci tejto časti, mi kniha po prvýkrát zlomila srdce a zistila som, že si príbeh začínam skutočne užívať. Druhá časť - Medzihra akta Babylon- je veľmi krátka. Obsahuje len jednu kapitolu, v ktorej sa medzi sebou dohaduj významný predstavitelia tejto spoločnosti. Svojim spôsobom, to nie je ani časť ale skôr nejaká vsuvka.
Tretia časť- Čierne diery- vás prekvapí asi najviac. V tejto časti okrem napätej atmosféri a plno zvratov zažijeme aj romantiku. Myslím, že túto časť som si užila najviac.


...,,Tebe som nič nesľúbila," povie.,,Sľúbila som to IM."...


  Knihu som čítala skoro mesiac, už ani nie kvôli tomu, že ma nebavila ale kvôli škole. Aj keď som sa mala učiť, občas mi zaletel pohľad tejto kráske a mala som neskutočnú chuť pokračovať v čítaní. A teraz keď som ju dočítala rozmýšľam čo ďalej. Kniha má otvorený koniec a neviem sa dočkať ďalšej časti. Časom som si na autorov štýl písania zvykla a prišiel mi už vážne návykový.
   Áno, s knihou som mala ťažký začiatok, nerozumela som si s hlavným hrdinom ale časom ma táto kniha pohltila. Určite vám túto krásku odporúčam si prečítať, najmä pokiaľ ste milovník scifi žánru tak túto knihu budete zbožňovať.


Moje hodnotenie: 85%


Za knihu ďakujem internetovému kníhkupectvu preskoly.sk a pokiaľ sa aj vy chcete vybrať na vesmírne dobrodružstvo a spoznať tajomnú Nyxiu knihu si môžete zakúpiť tu

Žiadne komentáre: